メンテナンス情報|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年8月25日
8月21日(木)メンテナンス完了のお知らせ
記事掲載日:2025年8月21日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/update/462
日本語(Google翻訳を使用)
クラシックRPGの勇敢な復活
千年の物語があなたの魂を再び目覚めさせる!
こんにちは。英雄伝説 ガガーブトリロジーです。
予定されていたメンテナンスは正常に完了しました。
冒険者の皆様にはご理解とご協力を賜り、誠にありがとうございます。メンテナンスの詳細は以下に記載しております。
■メンテナンスの詳細
アップデート情報
1) システム
- < ヒーローの殿堂 > シーズン13
- シーズン 12 は 8 月 24 日 15:00 (UTC+0) に終了し、シーズン 13 はプレシーズンなしで 8 月 25 日 00:00 (UTC+0) に開始されます。
- 報酬計算中は、英雄の殿堂入場チケットは利用できません。
- シーズン 12 が終了すると、レッド ガーネットで購入したヒーローの殿堂入場チケットは削除されます。
- シーズン 13 開始後、以前のチケット購入額と同数のレッドガーネットがメールボックスに送信されます。
- シーズン13 ルール:[遠距離フォーメーション] 遠距離タイプのヒーローの攻撃力、防御力、HPが100%増加し、与える魔法ダメージが60%減少します。
- < 挑戦の塔 >「朱紅い雫」シーズン
- 該当エピソードのヒーローのみ使用可能です。
- アルカナクリスタルシーズン効果:アルカナクリスタルは10秒ごとに3秒間非表示になります。
改善および不具合修正
1) システム
- 装備インベントリに追加のスロットが追加されました。
- 以前:900スロット → 後:1100スロット
- ヒーロー経験値の上限が引き上げられました。
- 以前:10億 → 後:20億(8月14日更新)
イベント
1) エピソードピックアップ召喚イベント
- 期間:
- 8月21日~9月3日メンテナンス
- 入手可能英雄リスト: ★3 白き魔女の英雄 (合計 9 人)
- シャーラ、フィリー、グース、ローディ、ジョアンナ、ステラ、モリスン、アルフレッド、マギサ
- 1日1回、選択したヒーローの召喚率を上げることができる召喚システム。
- エピソードピックアップ確定召喚ポイントはピックアップ召喚ポイントと共有されます。
- 一度レートアップ対象の英雄を選択して召喚すると、その英雄のレートアップ状態は次回リセットされるまで有効となります。
- 注記。
- ※ピックアップ召喚イベントには「エピソードピックアップ召喚チケット」が必要です。
- リセットは毎日午前0時(UTC+0)に行われます。次回のリセットまで選択内容は変更できませんので、慎重にお選びください。
6) 終了したイベント
- [イベント] カジムピックアップ
- ラッキードロー
■ メンテナンス補償
- 480個のレッドガーネット
- ※メンテナンス報酬はアップデート後、順次配布いたします。
- ※アップデート状況によりメンテナンス終了時間が変更となる場合がございます。
- ※メンテナンス内容はアップデートにより追加・変更となる場合がございます。
『英雄伝説 ガガーブトリロジー』は、今後も快適なゲーム体験を提供できるよう努めてまいります。
ありがとう。
August 21 (Thursday) Maintenance Completion Notice
掲載日:2025.08.21
英語(翻訳の原文)
The Heroic Return of a Classic RPG
The thousand-year story will make your spirit reawaken!
Hello, this is The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy.
The scheduled maintenance has been successfully completed.
We thank all adventurers for their patience, and you can find the details of the maintenance below.
■ Maintenance Details
Update Information
1) System
- < Hall of Heroes > Season 13
- Season 12 ends on August 24, 15:00 (UTC+0), Season 13 will begin on August 25, 00:00 (UTC+0) without a pre-season.
- Hall of Heroes Entry Ticket will be unavailable during reward calculation.
- When Season 12 ends, Hall of Heroes Entry Ticket purchased with Red Garnet will be removed.
- After Season 13 begins, Red Garnets equal to your previous ticket purchases will be sent to your mailbox.
- Season 13 Rule: [Ranged Formation] The Ranged-type of heroes' ATK, DEF and HP are increased by 100%, while Magical DMG dealt is reduced by 60%.
- < Tower of Challenge > 'A Tear of Vermillion' Season
- Only heroes from the corresponding episode can be used.
- Arcana Crystal Season Effect: The Arcana Crystal becomes hidden for 3 seconds every 10 seconds.
Improvements and Bug Fixes
1) System
- Additional slots have been added to the Equipment Inventory.
- Before: 900 slots → After: 1100 slots
- The maximum Hero EXP limit has been increased.
- Before: 1 billion → After: 2 billion (Updated on August 14)
Event
1) Episode Pickup Summon Event
- Period:
- August 21 - September 3 maintenance
- Available Hero List: ★3 Prophecy of the Moonlight Witch Heroes (9 in total)
- Shirla, Filly, Goose, Lodi, Joanna, Stella, Morrison, Alfred, Magisa
- A summon system where you can increase the summon rate of a selected hero once per day.
- Episode Pickup Guaranteed Summon Points are shared with Pickup Summon Points.
- Once a rate-up hero is selected and summoned, the rate-up status for that hero remains active until the next reset.
- Note.
- Episode Pickup Summon Tickets are required for the Pickup Summon Event.
- Reset occurs daily at 00:00 AM (UTC+0). Choose carefully, as selections cannot be changed until the next reset!
2) Event Conclusion
- [EVENT] Kazim PICK UP
- Lucky Draw
■ Maintenance Compensation
- 480 Red Garnets
- ※ Maintenance rewards will be distributed sequentially after the update.
- ※ Maintenance completion time may change depending on the update situation.
- ※ Maintenance content may be added or changed depending on the update.
The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy will continue to strive to provide a smooth gaming experience.
Thank you.