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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年3月26日

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マドラムのバランスアップデートのスケジュールと今後のシナリオ

記事掲載日:2024年11月7日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/146

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。

今日は、第2次バランス調整パッチの最後のテーマであるマドラムのバランス調整についてお話ししたいと思います。

マドラムのバランス調整

スキル

当初、マドラムのメインスキルは、敵のバックラインに移動してダメージを与え、特定のターゲットを脅かすことができる暗殺者としての役割を果たすように設計されていました。

また、メインスキルのステルス、パッシブスキルとセカンダリスキルの回避力向上効果は、彼の生存性を確保するために計画されていました。

しかし、
- メインスキルのステルス持続時間が短い
- メインスキルを再度使用するために必要なマナが多い
- 攻撃対象にノックバック効果がある

その結果、移動が乱れ、ターゲットが変更され、ダメージが失われ、マナの回復が遅くなり、実際の戦闘状況での全体的な有効性が低下します。

また、マドラムのターゲットが攻撃を受けて戦場の中央に向かって移動すると、マドラムは範囲スキルに頻繁にヒットし、生存性が損なわれます。

マドラムの現在のダメージ出力は大きくないため、意図せずに相手のマナ回復を加速させることもできます。

これらの要因が組み合わさって、実際の戦闘での有効性が低下し、最終的にアサシンとしての本来の役割を果たすことが困難になります。

そのため、マドラムの基本攻撃、メインスキル、サブスキル、パッシブスキルを次のように調整します。

ただし、メインスキルの必要マナが減少し、透明化の持続時間が長くなったため、以前の透明化ルールを維持すると、マドラムが戦闘終了まで透明のまま無期限に生き残るリスクがあります。

そのため、マドラムを除くすべての味方が死亡した場合、透明化が解除され、マドラムは透明化を使用できなくなるように効果が変更されます。

この変更はマドラムの透明化にのみ適用され、すべての透明化に影響を与えるわけではありません。

超越

マドラムのパッシブ効果の変更に伴い、変更されたパッシブ効果を強化するために、超越ステージ3の効果を調整します。

次はシナリオに関する内容です。

ゲーム発売から約2ヶ月、メインシナリオが進行しました。

先ほども申し上げた通り、シナリオ「海の檻歌」第1章~第3章の表現方法に多くのプレイヤーの皆さまからご不満をいただいたため、後から追加された第4章からは、より一貫性と方向性を重視しました。
「海の檻歌」エピソードの鍵となる共鳴石の入手プロセスを残すため、社内でプロセス改善と検討期間が必要でした。

幸い、第4章のシナリオ展開については、これまでの章と比べて改善されたという肯定的なフィードバックをほとんどのユーザーからいただいています。

今後もより良いものになるよう、引き続き取り組んでまいります。

また、プロセス改善と検討期間中、シナリオを定期的にアップデートする準備を進めており、確定したアップデート日をお知らせいたします。

海の檻歌第5章:11月28日
海の檻歌第6章:12月12日
海の檻歌第7章:12月26日
海の檻歌第8章:1月16日
月光魔女の予言プロローグ:1月16日
※可能性は低いですが、上記のスケジュールは変更される可能性があります。

昨日、新しいミラーイリュージョンコンテンツのアップデート日について言及していなかったようですので、今のうちにその情報をお伝えしたいと思います。
ミラーイリュージョンは来週(11月14日)のアップデートで公開されます。
本日の更新は以上です。
ありがとうございました。

前回、ディレクターズノートクーポンに15個と記載されている間違いがありましたが、クーポン報酬が変更できなかったため、10個に修正しました。
そこで、本日はクルミのパンかご15個付きのクーポンを用意しました。

ディレクターズノートサプライズクーポン
クーポンコード: VWMQY
使用期間: 12月6日午後14時59分まで UTC+0
特典: クルミのパンバスケット15個


Schedule for Madram’s Balance update and future scenario

掲載日:2024.11.07

英語(翻訳の原文)

Hello, this is Director Lee Jong-joo.

Today, I’d like to discuss the balance changes for Madram, the final subject of the second balance patch.

Madram Balance Adjustment

Skills

When first designed, Madram's main skill was intended to enable him to move to the enemy's backline, deal damage, and threaten specific targets, fulfilling his role as an assassin.

Additionally, the main skill's stealth, along with the passive and secondary skills' evasion-boosting effects, were planned to secure his survivability.

However
- The short duration of stealth in the main skill
- The high mana required to use the main skill again
- The knockback effect on the target being attacked

result in disrupted movement, target changes, and damage loss, which in turn slows down mana recovery and reduces overall effectiveness in practical combat situations.

Additionally, when Madram's target is attacked and moves toward the center of the battlefield, Madram often gets hit by area-of-effect skills, compromising his survivability.

Since Madram's current damage output is not substantial, he can unintentionally speed up the opponent's mana recovery as well.

These combined factors reduce his effectiveness in practical combat, ultimately making it difficult for him to fulfill the originally intended role of an assassin.

Therefore, Madram’s basic attack, main skill, sub-skill, and passive skill will be adjusted as follows.

However, since the mana required for the main skill has been reduced and the duration of the invisibility has been increased, if the previous invisibility rule is maintained, there is a risk that Madram could stay invisible and survive indefinitely until the end of the battle.

Therefore, the effect will be changed so that when all allies, except for Madram, are dead, invisibility will be canceled and Madram will no longer be able to use invisibility.

This change only applies to Madram's invisibility and does not affect all forms of invisibility.

Transcendence

With the change in Madram's passive effect, the Transcendence Stage 3 effect will be adjusted to enhance the modified passive effect.

Next is the content related to the scenario.

About two months after the game's release, the main scenario progressed.

As I mentioned before, many players were disappointed with the expression method of Chapters 1-3 of the A Cagesong of the Ocean scenario, so starting from Chapter 4, which was added later, we focused more on consistency and direction. To preserve the process of obtaining the Resonance Stone, which is key to the A Cagesong of the Ocean episode, we required an internal process improvement and review period.

Fortunately, most of the users have given positive feedback on the scenario development in Chapter 4, stating that it has improved compared to the previous chapters.

We will continue to ensure that it gets even better moving forward.

Additionally, during the process improvement and review period, we have been preparing to update the scenario on a regular schedule, and we will now announce the confirmed update dates.

A Cagesong of the Ocean Chapter 5: November 28th
A Cagesong of the Ocean Chapter 6: December 12th
A Cagesong of the Ocean Chapter 7: December 26th
A Cagesong of the Ocean Chapter 8: January 16th
Prophecy of the Moonlight Witch Prologue: January 16th
※ Although the chances are low, the schedule shown above might change.

It seems I didn’t mention the update date for the new Mirror Illusion content yesterday, so I’d love to share that information with you now.
Mirror Illusion will be released in the update next week (November 14th).
That’s all for today’s update.
Thank you.

Last time, there was a mistake in the Director's Note coupon, showing 15, but since the coupon reward couldn't be changed, I corrected it to 10.
So today, I prepared a coupon with 15 Walnut Bread Baskets.

Director's Note Surprise Coupon
Coupon Code: VWMQY
Usage Period: Until December 6th, 14:59 PM UTC+0
Reward: 15 Walnut Bread Baskets

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