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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月28日

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みなさん、こんにちは。『英雄伝説 ガガーブトリロジー』監督のイ・ジョンジュです。

記事掲載日:2024年8月23日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/9

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、

「英雄伝説 ガガーブトリロジー」監督イ・ジョンジュです

皆さんに連絡を取るのは今回が初めてです。
正直に言うと、私たちのゲームについて何を話そうかとかなり長い時間考えていました。
簡単な挨拶でカジュアルに済ませるべきか、それともゲームの複雑な部分について深く掘り下げるべきか。
どこから始めようかと、頭の中でさまざまな考えが渦巻いています。

本日は、「英雄伝説」の IP を使用することを決定した背景についてお話ししたいと思います。
また、このメッセージの最後に、今後の投稿で取り上げる予定のトピックの概要も説明します。

リリースまでの間、この公式コミュニティ、掲示板、またはコメント欄を通じて、皆様のあらゆる質問にお答えすることをお約束します。

自称『英雄伝説』っ子の私は、このゲームに深い情熱を抱いていました。
このバックグラウンドのおかげで、私は開発者として『英雄伝説』の魅力を理解し、それを伝えるのに適任だと信じています。
それがまさに私が『英雄伝説』IPに取り組むことを選んだ理由です。

「英雄伝説」をプレイするのは、一度きりのことではありません。
このゲームはあなたの心に残り、またプレイしたくなるでしょう。
あなたは、異なるエンディングを見たり、本当に感動したシーンを追体験したりするために、何度もプレイするでしょう。

今でも、ゲーム内の特定の瞬間について考えると、感情的になるのを止められません。
今でも私を感動させるシーンをいくつか挙げます。

「白き魔女」におけるラウアールの浄化

「朱紅い雫」で深淵に飛び込むアヴィン

「海の檻歌」のシュルフの里

これらのシーンを何十回もプレイした後でも、私はまだ圧倒されます。

この素晴らしいゲームをもっと多くの人に体験してもらいたいと心から願っています。
私の楽しい思い出を他の人と共有し、感動的な物語に浸り、「英雄伝説」の魅力的な英雄たちに出会う機会を提供すること以上に嬉しいことはありません。
今回のゲームがニッチなユーザー層向けではなく、幅広いプレイヤーに楽しんでもらえることを願っています。

だからこそ、モバイルは私たちにとって最適なプラットフォームだと信じています。
モバイルでは、ゲームの魅力を効果的に伝えながら、より多くのプレイヤーに簡単にアクセスできるようになります。

モバイル CCGRPG というジャンルと、G-Star で公開された不完全なゲーム コンテンツが、皆さんの間で懸念を引き起こしている可能性があることを理解しています。
極端なガチャ メカニズムの可能性、品質の問題、元のゲームに対する懐かしい思い出が損なわれるのではないかという懸念を耳にしました。

プレイヤー全員の懸念に応えるのは難しいことだと承知していますが、私はゲームの全体的な品質の向上に全力を尽くすと約束します。
リリース後もアップデートを通じてゲームの開発を続け、「これはなかなかいい」または「実際にプレイする価値がある」と思っていただけるところまで到達することを目指します。

定期的な GM ノートやその他のフォーラムを通じて、コミュニケーションのチャネルをオープンにしておくことをお約束します。
今日はこれで終わりですが、次に議論する予定の内容を少しだけ紹介します。

「英雄伝説 ガガーブトリロジー」完結後の物語の方向性

ゲームをモバイルに適応させる上で直面した課題と変化

3つのシリーズで構成されるゲームがどのように提示されるか

熱心なファンでも知らないかもしれない有名な物語の伝説

「英雄伝説」シリーズの数々の街を実装

ゲームの戦闘システムのユニークな機能とメカニズム

今後の議論のために、これらのトピックを一つずつ準備していきます。

最後に、この投稿をより魅力的にするために、真のファンなら認識できるはずの画像で締めくくります。思い出がよみがえれば幸いです。
(管理人注:公式サイトにも肝心の画像が表示されていません!)

素敵な週末をお過ごしください!

ありがとう。

監督 イ・ジョンジュ


Greetings, everyone. This is Lee Jong-ju, Director of The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy.

掲載日:2024.08.23

英語(翻訳の原文)

Hello,

This is Lee Jong-ju, Director of "The Legend of Heroes: GAGHARV TRILOGY"

This is my first time reaching out to you all, and I'll admit, I've spent quite a bit of time pondering over what to say about our game. Should I keep it casual with a simple greeting, or dive deep into the game's intricacies? So many thoughts have been swirling in my mind about where to begin.

Today, I'd like to share with you the background behind our decision to use the "Legend of Heroes" IP. At the end of this message, I'll also outline the topics I plan to cover in upcoming posts.

I'm committed to answering any questions you might have through this official community, our bulletin board, or in the comments section up until our launch.

As a self-proclaimed "Legend of Heroes" kid, I was deeply passionate about this game. This background, I believe, makes me well-suited as a developer to understand and convey what makes "Legend of Heroes" so appealing. It's precisely why I chose to work with the "Legend of Heroes" IP.

When you play "Legend of Heroes", it's not just a one-time thing. The game sticks with you, making you want to come back for more. You'll find yourself replaying it to see different endings and relive those scenes that really hit you in the feels.

Even now, I can't help but get emotional thinking about certain moments in the game. Some scenes that still get to me are:

Raoul’s purification in "Prophecy of the Moonlight Witch"

Avin diving into the abyss in "A Tear of Vermillion"

The Shulf Village in “A Cagesong of the Ocean”

Even after playing these scenes dozens of times, I am still overwhelmed by them.

I deeply want more people to experience this incredible game. There's nothing I'd love more than to share my fond memories with others and give them the chance to dive into these moving stories and meet the captivating heroes of "Legend of Heroes." My hope is that this time around, the game won't just be for a niche audience, but that a wide range of players will get to enjoy it.

That's why I believe mobile is the perfect platform for us. It allows us to effectively convey the game's appeal while making it easily accessible to a much larger group of players.

I understand that the mobile CCGRPG genre, along with the incomplete game content revealed at G-Star, may have raised some concerns among you. I've heard your worries about potentially extreme gacha mechanics, quality issues, and fears of tarnishing your nostalgic memories of the original game.

While I know it's challenging to address every player's concern, I want to give you my word: I'm committed to improving the game's overall quality. Even after release, I'll keep working on the game through updates, aiming to reach a point where you'll think, "Yeah, this is pretty good," or "It's actually worth playing."

I promise to keep the lines of communication open through regular GM notes and other forums. That's all for today, but here's a sneak peek at what I plan to discuss next:

The direction of the story after the conclusion of "The legend of heroes: Gagharv Trilogy"

The challenges and changes faced in adapting the game to mobile

How the game, which consists of three series, will be presented

The legend of known stories even dedicated fans might not know

The implementation of numerous towns from the "Legend of Heroes" series

Unique features and mechanics of the game’s battle system

I will prepare these topics one by one for our future discussions.

Lastly, to make this post more engaging, I'll end with an image that true fans should recognize. I hope it brings back some memories!
(Admin note: The important image is not displayed on the official website either!)

Have a great weekend!

Thank you.

Director Lee Jong-ju

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