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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月28日

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公式ローンチ前の最後のディレクターのメモ

記事掲載日:2024年8月27日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/17

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、イ・ジョンジュ監督です。

正式発売まであと30時間ほどあるようです。

これはおそらく発売前の最後のディレクターズノートになるでしょう (ただし、発売後に再び書かないという意味ではありません)。

明日はさらに忙しくなりそうな予報なので、早朝ですが今これを書いています。

まず、ヒーロー経験値についてお話しましょう。

ソフトローンチのデータを見ると、ゲームの初期段階では、プレイヤーが新しいヒーローを獲得したときに、経験値不足のために新しいヒーローに簡単に切り替えられない状況に直面することが多いことがわかりました。
これは、初期のゲームプレイ中に不満を招き、プレイヤーの維持を妨げる可能性があるため、この問題に対処する予定です。

1. 初期段階での経験要件を軽減する

2. 成長リセットアイテムを 3 つ提供します (レベルとゴールドのみをリセットします)
- > 既存の成長リセットアイテムは、この用途に再利用されます。

ソフトローンチ中、成長リセットアイテムは、使用されたリソースを返しながら、レベル、スキルのアップグレード、進化をリセットするように設計されていました。

当初の意図は、ゲーム操作中に必要なときにこの機能を利用できるようにすることでしたが、まだ利用できません。

この機能を再開発し、必要に応じて利用できるようにします。

放送中にも触れた通り、プレイヤーがプレイを続けることで、経験値の獲得が徐々に容易になっていきます。

ゲームデザイン上、プレイヤーが様々なヒーローを育て、様々なコンテンツで活用することを想定していたため、当初は成長リセットアイテムをあまり多く提供しないようにしていました。
しかし、初期段階ではある程度の柔軟性を持たせるべきだと考え、この機能を修正して提供することにしました。

ソフトローンチと公式ローンチの違い

ソフトローンチの目的は、正式ローンチ前に安定性を評価し、不正確なデータを特定し、さまざまな指標を確認することでした。

これは、正式リリースに向けて安定した長期的なサービス構造を確保するために行われました。

ソフトローンチの一部は正式リリースで変更されることにご留意ください。

ここですべての変更点について説明することはできませんが、早い段階で影響する可能性のある重要なポイントをいくつか取り上げます。

『英雄伝説 ガガーブ三部作』の英雄「純白のゲルド」と「昇天のマイル」の性能が高すぎることが判明したため、正式版ではバランス調整が行われる予定です。

たった 1 体入手しただけでも、他のヒーローの存在が薄れてしまうことが判明したため、やむを得ず調整する必要がありました。

確かに、CCG RPG で強力なヒーローを使うことは、特定の状況では楽しいものですが、さまざまなヒーローを使い、さまざまな可能性を探る楽しみはさらに重要です。

ご理解のほどよろしくお願い申し上げます。
今後とも、これらの問題には細心の注意を払ってまいります。

正式サービス開始後は、ヒーローバランスの調整や報酬の削減など、プレイヤーの皆様にご不便をおかけするような変更を行わないよう努めてまいります。

ご安心ください。
お客様の体験に悪影響を与えるような変更をゲームに恣意的に加えることはありません。

すでにお客様にとって価値のあるものとなっているものを不用意に変更することは正しくないことを私たちは理解しています。

本日は少々重い内容となり、心苦しい思いをしておりますが、今後とも円滑なサービス提供に努めてまいります。

ありがとう。


Last Director’s Note Before the Official Launch

掲載日:2024.08.27

英語(翻訳の原文)

Hello, this is Director Lee Jong-joo.

It seems that there are about 30 hours left until the official launch.

This will likely be the last Director’s Note before the launch (but that doesn't mean I won’t write again after the release!).

Since tomorrow is expected to be even busier, I’m writing this now, even though it’s early in the morning.

First, let’s talk about hero experience points.

Looking at the data from the soft launch, we noticed that in the early stages of the game, when players acquire new heroes, they often face a situation where they can’t switch to the new hero easily due to a lack of experience points. This could lead to dissatisfaction during the initial gameplay and hinder player retention, so we plan to address this issue.

1. Reduce Experience Requirements in the Early Stages

2. Provide 3 Growth Reset Items (only resets level and gold)
- > The existing growth reset items will be repurposed for this use.

During the soft launch, the growth reset item was designed to reset level, skill upgrades, and evolution, while returning the resources used.

The original intention was to have this feature available when necessary, during game operation, but it’s not yet obtainable.

We will redevelop this feature and make it available when it’s needed.

As mentioned during the broadcast, as players continue to play, experience farming will gradually become easier.

While the game design intended for players to raise various heroes and use them in different content, we initially wanted to avoid providing too many growth reset items. However, we now believe that some flexibility should be allowed in the early stages, so we’ve decided to modify and provide this feature.

Differences Between the Soft Launch and the Official Launch

The purpose of the soft launch was to assess stability, identify incorrect data, and check various metrics before the official launch.

This was done to ensure a stable and long-term service structure for the official launch.

Please keep in mind that certain aspects from the soft launch will change in the official release.

I can’t go over all the changes here, but I’ll highlight some key points that might affect you early on.

The performance of the heroes Pure White Gerd and Ascendant Mile from the Legend of Heroes: GagharvTrilogy was found to be excessively high, so their balance will be adjusted in the official release.

Even just acquiringone copy of them, it was found that they could make other heroes seem irrelevant, so we’ve had to make unavoidable adjustments.

While it’s true that having overpowered heroes in a CCG RPG can be fun in certain situations, the enjoyment of using a variety of heroes and exploring different possibilities is even more important.

We ask for your understanding on this matter. We promise to keep a close eye on these issues in the future.

After the official launch, we will strive to avoid making changes that cause inconvenience to players, such as adjustments to hero balance or reductions in rewards.

Rest assured, we won’t arbitrarily make changes to the game in a way that would negatively impact your experience.

We understand that it’s not right to carelessly modify things that have already become valuable to you.

Today’s note is somewhat heavy, and I feel a weight on my heart, but we will do our best to ensure smooth service moving forward.

Thank you.

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