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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月28日

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スタミナとエーテルに関する今後の変更

記事掲載日:2024年8月29日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/25

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。

メインコンテンツに入る前に、本日適用されるパッチに関する最新情報をお伝えしたいと思います。
詳細は、後日ディレクターズノートでお伝えします。

では、スタミナ回復とエーテルに関する改善についてお話ししましょう。

現在、冒険で使用するスタミナは「パン」に代表され、10分ごとに1つずつ回復するように設計されています。
冒険者スキルを2つ取得すると、合計回復時間は8分になります。

ゲームの進行がステージが高くなるほど難しくなるため、スタミナの分配には慎重になっています。
冒険中にスタミナが不足した場合、クエストや宝探しなどのアクティビティを通じてスタミナを獲得するように誘導することで、プレイヤーがさまざまなコンテンツを体験できるようにすることが目的です。

多くのプレイヤーがスタミナ不足を感じていることを理解しており、いくつかの初期調整を行う予定です。

  1. パンの充電時間を10分から8分(冒険者のスキルが2つアクティブな場合は6分)に短縮します。
  2. 80ポイントのデイリーミッション報酬をパン1個から2個に増やします。
  3. 40ポイントのウィークリーミッション報酬をパン2個から5個に増やします。

これらの変更は本日パッチされる予定です。

すでにデイリーミッションとウィークリーミッションを完了したプレイヤーには、来週のパッチでメールで補償を提供します。

すぐに提供したいのですが、ライブサービス修正中に他の問題が発生するリスクがあります。
この件についてご理解のほどよろしくお願いいたします。

また、午前9時(UTC + 0)にプッシュ通知を送信し、メールでパンバスケット10個をギフトとして送信します。

次に、エーテルについて説明します。

原始エーテル(★3英雄進化素材)

当ゲームでは、以下の3種類の進化素材が存在します。

眠れるエーテルは冒険や経験値ダンジョンで獲得でき、火付けエーテルは冒険やクリエイト(眠れるエーテル10個合成)で獲得できます。

冒険や経験値ダンジョンの難易度が高いほど、十分な素材が得られるようにバランス調整されています。

多くのプレイヤーから懸念の声が出ている原始エーテルについて:

ゲーム内でこの素材の一貫した入手先がないことに、プレイヤーが不満を抱いていることは理解しています。

率直に言うと、当初の意図は、開始ランクに関係なく、すべての英雄をさまざまなコンテンツで活用できる成長構造を作成することでした。

プレイヤーが最初に主人公、★1、★2の英雄を簡単に進化させることに集中し、時間の経過とともに蓄積された素材を使用して自然に★3の英雄を進化させることを想定していました。

しかし、将来のコンテンツや原始エーテルの追加入手先に関する明確なコミュニケーションの欠如、および関連するBM(ビジネスモデル)アイテムの販売により、お金をかけずに★3の英雄を進化させることは不可能であるという認識につながりました。

このような設計とコミュニケーションの見落としについて、心よりお詫び申し上げます。

この問題を解決するために、プレイヤーがクリエイトを通じて毎月最大2つの原始エーテルを獲得できるシステムを実装します。
これには火付けエーテルが10個必要です。

また、今後のコンテンツやイベント、インフィニットアビスやログイン報酬などを通じて、★3英雄の進化素材が安定的に獲得できるよう改善いたします。

この改善は9月5日までに実施される予定です。
お時間がかかる可能性がございますが、本日午前9時(UTC+0)にプッシュ報酬として原始エーテル2個を配布いたします。

プレイヤーの皆様にはご不便をおかけしましたことを改めてお詫び申し上げます。


Upcoming Changes to Stamina and Ether

掲載日:2024.08.29

英語(翻訳の原文)

Hello, this is Director Jongju Lee.

Before diving into the main content, I wanted to share some updates regarding the patch that will be applied today. I will provide more details in a follow-up Director’s Note.

Now, let's discuss the improvements related to stamina replenishment and ether.

Currently, the stamina used in adventures, represented by "Bread," is designed to recharge at a rate of one every 10 minutes. If you obtain two adventurer skills, the total recharge time becomes 8 minutes.

As the game's progression becomes more challenging with higher stages, we’ve been cautious with how stamina is distributed. The goal was to encourage players to experience various content by guiding them to obtain stamina through activities like quests or treasure hunts when they run low during adventures.

We understand that many players feel the stamina shortage, and we are planning to make some initial adjustments:

  1. The Bread recharge time will be reduced from 10 minutes to 8 minutes (6 minutes if two adventurer skills are active).
  2. The daily mission reward for 80 points will be increased from 1 to 2 Bread.
  3. The weekly mission reward for 40 points will be increased from 2 to 5 Bread.

These changes are expected to be patched today.

For players who have already completed their daily and weekly missions, we will provide compensation via mail in the next week's patch.

We would have preferred to provide it immediately, but there is a risk of other issues arising during a live service correction. We appreciate your understanding on this matter.

Additionally, we will send a push notification at 09:00 AM (UTC+0) with 10 Bread baskets as a gift via mail.

Next, let’s address Ether.

Primal Ether (★3 Hero Evolution Material)

In our game, there are three types of evolution materials:

Sleeping Ether can be obtained through adventures and experience dungeons, while Kindling Ether can be obtained through adventures and Create (combining 10 Sleeping Ether).

The game is balanced so that higher difficulty levels of adventures and experience dungeons yield sufficient materials.

Regarding Primal Ether which many players have expressed concerns about:

We understand that players are frustrated by the lack of a consistent source for this material in the game.

To be transparent, our initial intention was to create a growth structure where all heroes could be utilized across various content, regardless of their starting rank.

We envisioned players would first focus on easily evolving the protagonist, ★1, and ★2 heroes, and then, as they progressed over time, they could naturally evolve ★3 heroes using accumulated materials.

However, the lack of clear communication about future content and additional sources for Primal Ether, coupled with the sale of related BM (Business Model) items, has led to the perception that it’s impossible to evolve ★3 heroes without spending money.

We sincerely apologize for this oversight in our design and communication.

To address this, we will implement a system allowing players to obtain up to 2 Primal Ether per month through Create. This will require 10 Kindling Ether.

In addition, we will ensure that ★3 hero evolution materials can be obtained consistently through future content and events, such as Infinite Abyss and login rewards.

This improvement is expected to be implemented by September 5th. Although this may take some time, we will provide two Primal Ether as a push reward at 09:00 AM (UTC+0) today.

We apologize once again for any inconvenience this has caused our players.

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