Junkkits

ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月28日

モバイル版トップへ戻る ディレクターノート一覧へ戻る

早朝の反省…

記事掲載日:2024年9月3日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/36

日本語(Google翻訳を使用)

クーポンコード: ETZCY
有効期限: 9月30日 14:59 (UTC+0)

こんにちは、イ・ジョンジュ監督です。

仕事が終わって自宅でパソコンで英雄伝説のBGMを聴きながらこれを書いています(詳しくは宿屋で「Memoria」を聴いています、ご興味ある方はどうぞ)。

明日オフィスに着いたら、サプライズクーポンを投稿に更新します。

大変遅い時間ですので、事前に営業チームから発行してもらうべきでしたが、この時間に連絡するのは申し訳なく思いますので、ご理解のほどよろしくお願いいたします。

今日は何を共有しようかと考えていたのですが、特定のトピックは決めずに、思いついたことをそのまま書くことにしました。

まずは、今週のパッチで予定されている主要なアップデートから始めるのがベストかもしれません。

長くなりすぎないように、主なアップデートのみをリストしました。
パッチは今週の木曜日に予定されています。
キーマッピングに関しては、最初のステージではキーボードでプレイできるように設定しました。
カスタムキーの変更は、今後のアップデートで提供される可能性があります。
ランニングボタンの機能もクリック機能からトグル機能に変更され、オン/オフオプションが可能になりました。

1. ストーリー品質の向上

『朱紅い雫』や『海の檻歌』などのストーリーカットシーンやセリフには、制作中に不足を感じた部分もあります。

原作に忠実であるよう努めていますが、だらだらしすぎないように凝縮した部分や、スケジュールとの妥協を余儀なくされた部分もあります。

私たちはこれらの問題を認識しており、ストーリーとゲームの両方の品質と完成度を継続的に向上させることをお約束します。

正直に言うと、これはすぐに修正されるものではありません。
変更できるものはすぐに実装しますが、他の改善には時間がかかります。
現在は『海の檻歌』の第3章以降のメインストーリーの追加を優先しているため、この点についてご理解をお願いします。(第4章からはより細心の注意を払います。)

これまでよりもイラスト付きのカットシーンが増え、不足していたストーリーテリングの部分を徐々に改善することを目指しています。

2. ディレクターズノートストーリーについて

放送中にイズレンさんといくつかお話したことがありましたが、ディレクターズノートで「海の檻歌」のエンディングシーンを解説すると約束しました。

また、ストーリーの面白い部分もときどきお伝えしようと思っていましたが、ゲームを通してガガーブ三部作の世界を初めて体験するプレイヤーも多いので、ネタバレになるのではないかと心配しています。
この情報を待っていた方にはご理解いただければ幸いです。

今日の投稿は散々になってしまいました。
まだ起きている方は、良い一日の終わりと安らかな眠りをお祈りしています。

ありがとうございました。

管理人追記:
文中の「放送中」は、グランドオープン数日前に韓国のユーチューバーであるイズレンさんの番組にディレクターが出演したものを指します。
実に6時間余の熱いトークでした。(リアタイは3時間ほどで挫折しましたが)
https://www.youtube.com/@izuren_world/videos


Early Morning Reflections...

掲載日:2024.09.03

英語(翻訳の原文)

Coupon Code: ETZCY
Expiration Date: September 30, 14:59 (UTC+0)

Hello, this is Director Lee Jong-joo.

I’m writing this at home after work, listening to the Legend of Heroes BGM on my computer (specifically, I’m listening to "Memoria" at the inn, for those who might be curious).

I’ll update the surprise coupon in the post when I get to the office tomorrow.

Since it's very late, I should have gotten it issued from the business team in advance, but I feel too sorry to contact them at this hour, so I ask for your understanding.

I was thinking about what to share today and decided to just write as things come to mind without a specific topic.

It might be best to start with the key updates coming in this week’s patch:

I’ve only listed the most notable updates to keep this from getting too long. The patch is scheduled for this Thursday.
Regarding key mapping, we’ve set it up so that you can play with the keyboard in the first stage. Custom key changes will likely be provided in a future update.
The running button function has also been changed from a click function to a toggle function, allowing for an On/Off option.

1. Enhancing Story Quality

There are areas in the story cutscenes and dialogues, like those in A Tear of Vermillion or Cagesong of the Ocean, where we also felt some shortcomings during production.

While we strive to stay true to the original, some parts were condensed to avoid being too sluggish, and we had to make some compromises with the schedule.

We acknowledge these issues and want to assure you that we’re committed to continually improving the quality and completeness of both the story and the game.

To be honest, this won’t be an immediate fix. We’ll implement changes quickly where possible, but other improvements will take more time. Since adding the main story after Chapter 3 of Cagesong of the Ocean is currently a priority, we ask for your understanding on this. (We’ll be more meticulous starting from Chapter 4.)

You can expect more illustrated cutscenes than before, and we aim to gradually improve the storytelling aspects that have been lacking.

2. Director’s Note on Story

There were some things I talked about with Izuren during the broadcast, including a promise to explain the ending scene of Cagesong of the Ocean in a Director’s Note.

I also planned to occasionally share interesting story elements, but since many of our players are experiencing the Gagharv Trilogy’s world for the first time through our game, I’m concerned about potential spoilers. I hope those who were waiting for these insights will understand.

Today’s post has been quite scattered. For those still awake, I hope you have a great end to your day and a restful sleep.

Thank you.

モバイル版トップへ戻る ディレクターノート一覧へ戻る