ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年4月27日
救世主アヴィンとミッシェルのバランス変更
記事掲載日:2024年9月4日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/38
日本語(Google翻訳を使用)
こんにちは、イ・ジョンジュ監督です。
まず、バランスの問題に関する詳細を慎重に検討するのに時間がかかったため、このアップデートをもっと早く投稿しなかったことをお詫びします。
ガガーブ伝説の英雄「救世主アヴィン」とピックアップ英雄「ミッシェル」の性能差について、プレイヤーの間で懸念が高まっていることは承知しています。
これは、最終的に英雄の本来の価値に対する懸念につながっています。
私が特定したのは次の通りです:
1. プレイヤーはゲーム内購入を通じてピックアップヒーローを入手しますが、最高の成長段階であっても、成長段階が低いヒーローと比較してパフォーマンスの違いはほとんどありません。
2. 懸念されるのは救世主アヴィンとミッシェルだけではなく、将来的には成長の可能性が高い他のヒーローも同様の問題に直面する可能性があるということです。
ガガーブの伝説の英雄のデザインは、主な獲得方法が召喚ではなく、ゆっくりと収集して完全に育成することを目的とした長期的なコンテンツのプレイであるようになっています。
したがって、完全に開発された場合、ガガーブの伝説の英雄は、同じ役割の他の英雄よりも優れたパフォーマンスを発揮するように設計されています。
しかし、これらのヒーローを入手する主な方法はコンテンツを通じてであるため、その潜在能力を最大限に発揮するには長い時間がかかることが予想されました。
しかし、状況を再検討した結果、救世主アヴィンのパフォーマンスは、完全に成長していなくても、「ダメージ」の点で他のヒーローを上回る場合があることがわかりました。
救世主アヴィンは他の英雄に比べてスキル強化の倍率が高く、英雄シャノンや装備との相乗効果でガガーブ伝説の英雄でありながら異常な強さを見せたかもしれない。
リリース前には超越マイルや純白のゲルドなどの英雄の価値が損なわれないようバランス調整を行っておりましたが、この点については十分な確認を怠っていたことは事実です。この見落としについては深くお詫び申し上げます。
しかし、前にも述べたように、私たちのポリシーは、ライブサービス中にヒーローへの直接的な弱体化を可能な限り避けることです。
そこで、私たちはこの状況に次のように対処する予定です。
ヒーローの成長の価値を高める
ヒーローの収集と成長の難易度は、ヒーローの元のグレードによって異なり、それに応じて価値が評価されます。
ヒーローの収集が難しいほど、開発がより困難になりますが、すべてのヒーローが同じ成長レベルに達すると、顕著な価値の違いが現れるはずです。
これを反映するために、最高成長段階である超越成長のメリットを増加させます。
主人公を含む1〜3つ星のヒーローの成長値をより適切に反映するために、各超越段階でメリットを調整します。
これらの調整は徹底的に検討され、9 月のパッチに向けて準備されます。
バランス面でご心配をおかけしましたことを深くお詫び申し上げます。
開発チーム一同、プレイヤーの皆様のご期待に応え、長期安定的なサービス提供に向け、引き続き努力してまいります。
お客様の期待に応えられない部分があることは承知しておりますが、今後も改善を続け、これらの欠点を解決してまいります。
ありがとう。
Balance changes to Savior Avin and Michel
掲載日:2024.09.04
英語(翻訳の原文)
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
First, I apologize for not posting this update sooner as I took the time to carefully examine the details regarding the balance issues.
I am aware that there has been a growing concern among players regarding the performance gap between the Legend of Gagharv’s hero, Savior Avin, and the pickup hero, Michel. Ultimately, this has led to worries about the inherent value of heroes.
Here’s what I’ve identified:
1. Players obtain pickup heroes through in-game purchases, but even at their highest growth stage, there’s little performance difference compared to heroes at lower growth stages.
2. The concern isn’t just about Savior Avin and Michel, but that other heroes with high growth potential may face similar issues in the future.
The design of the Legend of Gagharv’s heroes is such that their main acquisition method isn’t through summoning, but rather through long-term content play, with the goal of slowly collecting and fully developing them.
Therefore, when fully developed, the Legend of Gagharv’s heroes are intended to perform better than others in the same role.
However, because the primary method of obtaining these heroes is through content, we anticipated that it would take a long time to reach their full potential.
But upon reviewing the situation, we’ve found that Savior Avin’s performance can sometimes exceed that of other heroes in terms of 'damage' even without full growth.
Savior Avin’s skill enhancement scaling is higher compared to other heroes, and through synergy with the hero Shannon and their equipment, it may have seemed like, despite being a Legend of Gagharv hero, he’s unusually strong.
Before the release, we made balance adjustments to ensure the value of heroes like Transcendent Mile and Pure White Gueld remained intact, but it’s true that we didn’t thoroughly check this particular issue. I sincerely apologize for this oversight.
However, as I mentioned before, our policy is to avoid direct nerfs to heroes as much as possible during live service.
So, we plan to address this situation in the following way:
Enhancing the Value of Hero Growth
The difficulty of collecting and growing heroes varies depending on their original grade, and their value is assessed accordingly. The harder the hero is to collect, the more challenging it is to develop them, but there should be a noticeable value difference when all heroes reach the same level of growth.
To reflect this, we will increase the merits of the highest growth level, Transcendence Growth. We will adjust the merits for 1-3 star heroes, including main characters, at each Transcendence stage to better reflect their growth value.
These adjustments will be thoroughly reviewed and prepared for a patch in September.
We deeply apologize for causing concern regarding the balance. Both the development team and I are continuously striving to meet the expectations of our players and to provide stable, long-term service.
We know that there are still areas where we fall short of your expectations, but we will continue to improve and address these shortcomings.
Thank you.