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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月27日

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メンテナンスの準備をしながら複数のタスクを管理します...

記事掲載日:2024年9月5日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/42

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。
仕事の合間のちょっとした空き時間にこの文章を書いています。

メンテナンス中のゲームをプレイしていると、待ち時間がものすごく長く感じられ、早くメンテナンスが終わってほしいと切に願うことがあります。
待っている間の退屈さを和らげるために、いくつかのアップデートを皆さんに共有したいと思います。
(今日のアップデートが少しまとまりのない感じがしたら、あらかじめお詫びします。)

メンテナンスの日なので、まずは今日のパッチ後の変更点を見てみましょう。
今日のパッチ後、新しい[イベント]難易度ミッション(挑戦しやすい)が3つ追加されます。

これらはイベントタブで確認でき、主な報酬にはさまざまな成長関連リソース、原始エーテル(3★進化素材)、マスタープルーフ(3★スキル強化素材)、調和の書(レベルリセット用)、英雄召喚券、パンかご、ゴールドなどがあります。

これらの報酬は、ミッションを完了することで獲得できるようにプレイイベントを準備しました。

さらに、ウェルカムパスが導入されます。

パスのレベルが進むと、成長素材とレッドガーネットが獲得でき、最後の無料報酬はプライマルエーテルです。

最初のリリース時に十分なイベントを用意できなかったことを常に後悔していましたが、データを注意深く監視した後、ゲームプレイ体験が向上するようにイベントを準備し続けます。

来週のイベントは、現在のミッションベースのイベントとは少し異なります。
これについては、別のイベントスペースを作成するように取り組んでいます。

このパッチの後、さらに生活の質の向上とゲームの調整を追加していきます。
私が言及したい注目すべき改善の1つは、毎日の戦闘コンテンツ(検証の試練、冒険の書など)に関連しています。
現在、スイープ機能にはリソースを使用する必要があります。

この機能を検討した後、理想的には次のパッチ、遅くともその次のパッチまでに、リソースを使わずにスイープできるように改善することを目指しています。

冒険に関しては、リピートバトル機能を実装し、プレイヤーの使用指標を監視して調整します。

ただし、無制限掃討は避けたいので、ご理解をお願いします。

最後に、来週はギルドレイドを導入する予定です。
コンセプトはネフティスの堕落した魂ですが、ストーリーバトルでネフティスに遭遇したときと同じ姿で登場するわけではありません。

オクトゥムやカルニコスのような横長の大型ボスモンスターとして登場します。

来週は時間が許せば詳細をお伝えします(できない可能性もありますが、ごめんなさいㅠ)。

さて、誰にも気づかれないうちに、そろそろサインオフする時間だと思います。

パッチがきちんと準備されているか確認しますので、また次回お会いしましょう。

ありがとうございました。


Managing multiple tasks while getting ready for maintenance...

掲載日:2024.09.05

英語(翻訳の原文)

Hello, this is DirectorLee Jong-Joo.
I’m writing this in between work tasks during brief moments of spare time.

When I’m playing games that undergo maintenance, the waiting time feels incredibly long, and I find myself eagerly wishing for the maintenance to end quickly.
To help ease the boredom while you wait, I thought I’d share some updates with you.
(I apologize in advance if today’s update feels a bit disorganized.)

Since it’s maintenance day, let’s first take a look at the changes after today’s patch.
After today’s patch, three new [Event] difficulty missions (Easy to Challenge) will be added.

You can check these in the event tab, and the main rewards include various growth-related resources,Primal Ether (3★ evolution material), Master Proof (3★ skill enhancement material), Book of Harmonization (for level reset), Hero Summon Tickets, Bread Baskets, Gold, and more.

We’ve prepared these play events so that you can obtain these rewards by completing the missions.

Additionally, a Welcome Pass will be introduced.

As you progress through the pass levels, you’ll earn growth materials and Red Garnet, and the final free reward is Primal Ether.

I’ve always felt bad for not having enough events prepared during the initial release, but after closely monitoring the data, we’ll continue preparing events to ensure the gameplay experience improves.

Next week’s event will be a bit different from the current mission-based events. We’re working on creating a separate event space for this one.

We’ll continue adding more quality-of-life improvements and game adjustments after this patch. One notable improvement I’d like to mention is related to dailybattle content(like Trials of Validation, Book of Adventure). Currently, the sweep function requires resources to be used.

After reviewing this feature,we aim to improve it so that you can sweep without using resources, ideally by the next patch or the one after that at the latest.

Regarding adventures, the Repeat Battle function will be implemented, and we’ll be monitoring player usage indicators to adjust accordingly.

However,we are trying to avoid allowing unlimited sweeps, so we ask for your understanding on this matter.

Lastly, next week we’re preparing to introduce Guild Raids. The concept is centered around the Corrupted Spirit of Nephthys, but it will not appear in the same form as when you encountered Nephthys in the story battles.

Instead, it will be represented as a large boss monster, similar to Octum or Karnikos, in a horizontal format.

If time permits, I’ll provide more details next week (although there’s a chance I might not be able to, sorry ㅠ).

Well, I think it’s time for me to sign off before anyone notices.

We’ll make sure the patch is prepared well, and I’ll see you next time.

Thank you.

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