ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年4月26日
私はAFKではありません!
記事掲載日:2024年9月10日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/49
日本語(Google翻訳を使用)
こんにちは、イ・ジョンジュ監督です。
言い訳のように聞こえるかもしれませんが、木曜のアップデートの準備をしていたので、書く時間がありませんでした。
体が2つあればいいのに。😢
来週は秋夕(韓国の感謝祭)なので、パッチは難しいかもしれないし、今週はいろいろ解決しようとしていて、書く時間があまりありません。
私の小さな日記を待っていた人がどれだけいたかを見ると、見逃したと思います。
今日は、今週の主なアップデートを主に取り上げます。
明日は、バトルのルールとバランスに関する投稿を準備します。
カバーすることがたくさんあるので、今日と明日でコンテンツを分割しますので、ご理解いただければ幸いです。
まず、アップデートは次のとおりです。
ゲーム内の報酬が調整または増加しています。
- 60ポイントのデイリーミッション報酬:ガーネットが50から100に増加しました。
- 100ポイントのウィークリーミッション報酬:英雄召喚チケットが5から10に増加しました(今週すでに受け取っている人には、メンテナンス中に補償が提供されます)。
- 「英雄の殿堂」のウィークリー報酬に、ランクに基づいた英雄召喚チケットが含まれるようになりました。
- 知識の本がエピソード間で普遍的にドロップするようになりました。
- コインストアでの5つ星アクセサリーの交換制限を増加しました。
- 時空の裂け目の報酬が、ガガーブ伝説召喚チケットからセレクターチケットに変更されます。
現在、多くの方がウィークリークエストやコンテンツを通じてガーネットを獲得していますが、アドベンチャーの進行は初期に比べて遅くなっています。
特にアドベンチャーコンテンツをクリアした人にとって、ガーネットの入手が難しくなっています。
また、「鉱山」と呼ばれることが多い英雄の殿堂からのガーネットの産出量が減少していることにも気付きました。
これらすべてを考慮して、基本報酬を増加しました。
さらに、より多くのガーネットを配布するための定期的なイベントを開催する予定です。
それでは、今週のパッチで登場するコンテンツを確認しましょう。
まず、「検証の試練」、「冒険の書」、「検証の回廊」のスイープ機能が無料化されます。
これはすでに発表されているので、次に進みます。
2つ目は、新しいギルドコンテンツが追加されます。
3つの新機能が導入されます。
- ギルドストア
- ギルドポイントを使用して、ストアからアイテムを購入できます。
- ギルドスキル
- ギルドがレベルアップすると、ギルドコンテンツに役立つバフを獲得できます。
- ギルドレイド
- ギルドメンバーは個別にレイドに参加でき、合計スコアによってすべてのギルドメンバーのシーズン報酬が決まります。
3つ目は、秋夕イベントが始まります。
7日間ログインイベント、アドベンチャーでのドロップイベント、特別なイベントマップがあります。
このイベントマップでは、私が直接ゲームに登場してイベントスペースに招待します。
そこでは、迷路を脱出し、クイズを解き、モンスターと戦い、宝箱を集めてさまざまな報酬を獲得します。
秋夕イベントの主な報酬は、原始エーテル、英雄召喚券、赤いガーネットです。
4つ目に、ガガーブアビスが100階から150階に拡張されます。
多くの方が予想よりも早く進んでおり、100階に到達するプレイヤーが増えています。
より挑戦的なコンテンツと成長感を提供するために、さらに50階を追加します。
これは簡単ではありません(そう願っています!)。
主な報酬には、英雄選択券(ピックアップヒーローを除く)とオリジン武器選択券が含まれます。
5つ目に、バレの黄金島が13階に拡張されます。
私たちのデータによると、プレイヤーが一定のレベルに達すると、経験値は十分ですが、それでもゴールドがさらに必要になります。
ヒーローの成長をサポートするために、ゴールド報酬をさらに獲得できるステージを追加しました。
ステージ 1~5 と 6~10 の戦略は若干異なり、ステージ 11~15 の戦略も若干異なりますので、ご注意ください。
6 番目のアップデートは、検証の回廊に極限難易度の追加です。
検証の回廊は、主にアクセサリーを集めるためのコンテンツエリアです。
現在、獲得できる最高レベルは 5 つ星アクセサリーで、難易度エクストリームでは、ハードモードよりも 5 つ星アクセサリーを獲得できる可能性が高くなります。
また、検証のコインをより多く獲得できるようになります。
7番目のアップデートは、鍛冶場の強化レベル 2 の追加です。
新しく拡張されたコンテンツに対応するために、強化レベル 2 が導入されます。
2 番目のレベルのロックを解除するには、村の道具屋でアドベンチャー ポイントを使用して購入できる特別な通貨が必要です。
2番目のレベルから、強化には特別な通貨とゴールドの両方が消費されます。
8 番目のアップデートは、ランクアップのレベル 10 への拡張です。
鍛冶場の強化と同様に、新しく導入されたコンテンツに対応するためにランクアップが拡張されています。
現在はレベル 8 までランクアップできますが、このパッチではレベル 10 までランクアップできるようになります。
新しいレベルでは、経験値とゴールドのみが必要になります。
9番目のアップデートは、リピートバトルの結果ウィンドウの追加です。
この機能は先週のリピートバトルアップデートで実装される予定でしたが、急いで実装したため、重要な機能が省かれてしまいました。
誠に申し訳ございません。
これで、リピートバトルで獲得した報酬をすべて確認できるようになります。
10番目のアップデートは、ガガーブの伝説の英雄を召喚するための達成システムの追加です。
ガガーブの伝説の英雄は、召喚で主に獲得するのではなく、長期コンテンツで獲得します。
召喚のボーナスとして設計されていますが、リロールで早期に獲得したユーザーとそうでないユーザーの間には顕著な差があることは認識しています。
また、これらの英雄は超越レベルが低くてもかなり強力であることが証明されているため、「ゆっくり時間をかけて」と言うのは少し意味がないように感じます。
召喚に熱中するユーザーにも獲得のチャンスがあるシステムを作りたいと思っています。
召喚達成システムを追加し、プレイヤーが報酬を獲得できるようにします。
達成報酬:ガガーブの伝説の英雄選択チケット。
これらのトピックについてはすでに言及されていますが、次の機能はまだ開発中です。-
- 英雄の魂石の使用
- 超越の功績
- 英雄の殿堂のスキップ機能
- 英雄のバランス調整(キャプテントーマスと超越マイルを含む)
これらは9月のパッチに含まれる予定ですので、しばらくお待ちください。
今週、英雄の魂石の使用を更新する予定でしたが、他のアップデートと重なったため、延期せざるを得ませんでした。
遅れて申し訳ありません。
ディレクターズノートからのサプライズクーポンはこちら:
クーポンコード 1: FNMAO
有効期限: 2024 年 10 月 10 日 14:59 (UTC+0)
報酬: ガーネット 300 個
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有効期限: 2024年9月30日 14:59 (UTC+0)
報酬: 英雄召喚チケット 5 枚
右クリック設定の方法も学び
明日のディレクターズノートで取り上げるトピックは次のとおりです:
- 戦闘中に適用されるバフシステム
- オリジン武器の改良についての説明
- 英雄のバランス調整
明日、さらに更新情報をお届けします。
ありがとうございます!
I'm not AFK!
掲載日:2024.09.10
英語(翻訳の原文)
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
It might sound like an excuse, but I've been preparing for the Thursday update, so I haven't had time to write. I wish I had two bodies. 😢
Next week is Chuseok (Korean Thanksgiving), so a patch might be difficult, and I've been trying to resolve a lot this week, leaving little time to write. Seeing how many of you were waiting for my little diary entries, I think you missed them.
Today, I’ll mainly cover the key updates happening this week. Tomorrow, I'll prepare a post about battle rules and balance. Since there’s a lot to cover, I’ll split the content between today and tomorrow, so I hope you understand.
First, here are the updates:
The rewards in the game are being adjusted or increased.
- 60-points daily mission reward: Garnet increased from 50 to 100.
- 100-points weekly mission reward: Hero summon tickets increased from 5 to 10 (for those who already received it this week, compensation will be provided during the maintenance).
- Weekly rewards for "Hall of Heroes" will now include Hero Summon Tickets based on rank.
- Knowledge books will now drop universally across episodes.
- Increased the exchange limit for 5-star accessories in the Coin Store.
- The reward for Temporal Rift will be changed from The Legend of Gagharv Summon Ticket to a Selector Ticket.
Many of you are currently earning Garnets through weekly quests and content, but progression in Adventure has slowed compared to the early stages. It's becoming harder to obtain Garnets, especially for those who’ve cleared the Adventure content. We’ve also noticed the decreased garnet yield from the Hall of Heroes, often referred to as the "mine." Taking all of this into account, we've increased the base rewards. Additionally, we plan to hold periodic events to distribute more Garnets.
Now, let’s review the content coming in this week’s patch.
First, the "Trial of Validation," "Book of Adventure," and "Corridor of Validation" sweep functions will be converted to free. Since this was already announced, I’ll move on.
Second, new guild content is being added. T
hree new features will be introduced:
- Guild Store:
- You can use Guild Points to purchase items from the store.
- Guild Skills:
- As your guild levels up, you can acquire buffs useful for guild content.
- Guild Raid:
- Guild members can participate individually in raids, with the total score determining the season rewards for all guild members.
Third, the Chuseok event will begin.
There will be a 7-day login event, a drop event in Adventure, and a special event map. On this event map, I will personally appear in the game to invite you to the event space. There, you’ll escape from a maze, solve quizzes, fight monsters, and collect treasure chests to earn various rewards. The main Chuseok event rewards include Primal Ether, Hero Summon Tickets, and Red Garnets.
Fourth, the Gagharv Abyss will be expanded from 100 to 150 floors.
Many of you are progressing faster than expected, and more players are reaching the 100th floor. To offer more challenging content and a sense of growth, we’re adding 50 more floors. This won’t be easy (I hope!).
The main rewards include Hero Selection Tickets (excluding pickup heroes) and Origin Weapon Selection Tickets.
Fifth, the Golden Island of Bale will be expanded to the 13th level.
According to our data, once players reach a certain point, they have enough experience, but they still need more gold. To support hero growth, we’ve added additional stages for more gold rewards.
The strategy for stages 1–5 and 6–10 differs slightly, and the strategy for stages 11–15 will also be a bit different, so keep that in mind.
The sixth update is the addition of the Extreme difficulty in the Corridor of Validation.
The Corridor of Validation is primarily a content area for farming accessories. Currently, the highest tier for farming is 5-star accessories, and in the Extreme difficulty, the chances of acquiring these 5-star accessories will be higher than in the Hard mode. Additionally, you’ll be able to earn more Coin of Validation.
The seventh update is the addition of the second level of enhancement in the Smithy.
To support the newly expanded content, a second level of enhancement is being introduced. To unlock the second level, you’ll need special currency, which can be purchased with Adventure Points at the village tool store.
Starting from the second level, both special currency and gold will be consumed for enhancements.
The eighth update is the expansion of rank-ups to level 10.
Just like with Smithy enhancements, rank-ups are being expanded to accommodate the newly introduced content. Currently, you can rank up to level 8, but this patch will allow rank-ups to level 10. The new levels will only require experience points and gold.
The ninth update is the addition of a results window for repeat battles.
This feature was supposed to be included with last week’s repeat battle update, but we rushed to implement it, and this important feature was left out. I sincerely apologize for that. Now, you’ll be able to view all the rewards obtained from repeat battles.
The tenth update is the addition of an achievement system for summoning Gagharv’s Legendary Heroes.
Gagharv’s Legendary Heroes are not mainly acquired through summoning but through long-term content. They were designed as a bonus for summoning, but we acknowledge that there’s a noticeable difference between users who acquired these heroes early via rerolling and those who didn’t.
Furthermore, even at low transcendence levels, these heroes are proving to be quite powerful, so saying “just take your time” feels a bit meaningless. We want to create a system where users who engage heavily in summoning can also have a chance to acquire them.
We will add a summoning achievement system where players can earn rewards, including:
Achievement Reward: Gagharv’s Legendary Hero Selection Ticket.
Although these topics have been mentioned, some features are still in development, including:
- Usage of Hero Soul Stones
- Merit of Transcending
- Skip function for the Hall of Heroes
- Hero balance adjustments (including Captain Thomas and Transcendent Mile)
These will be included in the September patch, so we ask for your patience.
While we had planned to update the usage of Hero Soul Stones this week, due to overlapping with other updates, it had to be postponed. I apologize for the delay.
Here’s the Surprise Coupons from the Director's Notes:
Coupon Code 1: FNMAO
Valid until: October 10, 2024, 14:59 (UTC+0)
Reward: 300 Garnets
Coupon Code 2: LOHSPECIAL
Valid until: September 30, 2024, 14:59 (UTC+0)
Reward: 5 Hero Summon Tickets
I also learned how to set up right-click settings!
The topics I will cover in tomorrow’s Director’s Notes include:
- A buff system applied during battles
- Explanation for the Origin Weapon Refinement
- Hero balance adjustments
I’ll be back tomorrow with more updates.
Thank you!