ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年4月22日
バフ適用ルールとちょっとしたイベントティーザーについて
記事掲載日:2024年9月12日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/56
日本語(Google翻訳を使用)
こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。
この記事で取り上げた内容は、本来はゲーム内で詳しく説明されるべき内容ですが、そうではないため、ディレクターズノートで取り上げざるを得ないことをまずお詫び申し上げます。
関連する説明は、後日ゲーム内に含まれるようにします(最近「後日」を言いすぎている気がします、すみません 😅)。
バフの適用ルールについて説明します。
バフは次のように分類されます。
- メイン(サブ)スキル
- パッシブスキル
- ツール
- 冒険者スキル
- アクセサリ製作
- 知識
- シナジー
バフは、同じカテゴリ内で最も高い値が適用されるというルールに従います。
例を挙げて説明しましょう。
ヒーローAが攻撃力を10%増加させるメインスキルを使用し、ヒーローBが攻撃力を5%増加させるサブスキルを使用した場合、同じカテゴリ(メイン/サブスキル)に該当するため、10%のバフのみが適用されます。
ただし、ヒーロー A が攻撃力を 10% 増加させるメインスキルを使用し、ヒーロー B が攻撃力を 5% 増加させるパッシブスキルを持っている場合、両方のバフは異なるカテゴリのものであるため、合計 15% 適用されます。
バフが同じであっても、異なるカテゴリに属している場合は、バフが重複して最終的なダメージに影響します。
ダメージ関連のバフも同様に機能しますが、現在は意図したとおりに機能していません。
これは次のパッチで修正される予定です。
アクセサリに[与ダメージ5%増加]と[魔法ダメージ8%増加]のオプションがある場合、魔法ダメージには高い値(8%)のみが適用され、物理ダメージには5%が適用されます。
例:
- ファティマの基本攻撃(物理ダメージ)のダメージが100の場合、バフにより105(5%増加)になります。
- ファティマのサブスキル(魔法ダメージ)のダメージが300の場合、324(8%増加)になります。
オリジン武器
オリジン武器はメインスキルまたはパッシブスキルを強化または追加し、カテゴリを継承します。
たとえば、ヒーローAがクリティカルヒット率を10%増加させるパッシブスキルを持ち、クリティカルヒット率を10%増加させるラッキーリングを装備している場合、両方ともパッシブスキルであるため、10%増加のみが適用されます。
レイチェルの武器であるカンタービレ(基本攻撃ヒット時に物理耐性を低下させる)は、パッシブスキルとして機能します。同様のパッシブを持つ別のヒーローが彼女と一緒に使用される場合、より高い値のみが適用されます。
オリジン武器強化システムに関しては、当初ここで説明するつもりでしたが、ゲーム内で説明した方がわかりやすいようです。このシステムを明確にするために、ゲーム内ガイドをさらに追加する予定です。
最後に、今後のイベントについて少しヒントをお伝えします。
ゲルドの隣にいるNPCはゲーム内の私の分身です(配信中はよくパンの話をするのでパンに変身しました!)。
明日公開されるイベントマップは迷路をコンセプトにしています。
迷路のない英雄伝説なんてありえないですよね?
今回は以上です!
サプライズクーポンも特典としてご用意しております。
クーポンコード:QTSDZ
有効期限:10月12日 14:59:59(UTC+0)
報酬:英雄召喚チケット2枚
ありがとうございます!
Regarding Buff Application Rules, and a Small Event Teaser
掲載日:2024.09.12
英語(翻訳の原文)
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
The content discussed in this post should ideally be explained thoroughly in-game, but since that hasn't been the case, I want to start by apologizing for having to address it here in the Director's Notes. We will make sure that the relevant explanations are included in the game at a later time (it feels like I'm saying "later" too often these days, sorry 😅).
Let me explain how buff application rules work.
Buffs are categorized as follows:
- Main (Sub) Skills
- Passive Skills
- Tools
- Adventurer Skill
- Accessory Crafting
- Knowledge
- Synergy
Buffs follow the rule that the highest value within the same category is applied.
Let me explain with an example.
If Hero A uses a main skill that increases attack power by 10%, and Hero B uses a sub-skill that increases attack power by 5%, only the 10% buff will apply since they fall under the same category (Main/Sub Skills).
However, if Hero A uses a main skill that increases attack power by 10%, and Hero B has a passive skill that increases attack power by 5%, both buffs will apply for a total of 15% since they are from different categories.
Even when buffs are the same, if they belong to different categories, they will stack, affecting the final damage.
Damage-related buffs work similarly but are currently not functioning as intended. This will be fixed in the next patch.
If you have an accessory with the options [Increase dealt damage by 5%] and [Increase magic damage by 8%], only the higher value (8%) will apply to magic damage, while the 5% will apply to physical damage.
For example:
- If Fatima’s basic attack (physical damage) deals 100 damage, with the buff, it becomes 105 (5% increase).
- If Fatima’s sub-skill (magic damage) deals 300 damage, it becomes 324 (8% increase).
Origin Weapons
Origin weapons enhance or add to the main or passive skills, thus inheriting their categories.
For instance, if Hero A has a passive skill that increases critical hit rate by 10%, and they equip a Lucky Ring that also increases critical hit rate by 10%, only one 10% increase will apply because they are both passive skills.
Rachel's weapon, Cantabile (which reduces physical resistance when basic attacks hit), functions as a passive skill. If another hero with a similar passive is used alongside her, only the higher value will apply.
Regarding the Origin Weapon Enhancement system, I initially intended to cover it here, but it seems better explained in-game. We will add more in-game guides to clarify this system.
Before I go, let me drop a small hint about the upcoming event.
The NPC standing next to Gueld is my in-game alter ego (during streams, I often talk about bread, so I’ve turned into bread!). The event map to be revealed tomorrow has a labyrinth concept because what's Legend of Heroes without a maze?
That’s all for now!
A surprise coupon is available as a bonus:
Coupon Code: QTSDZ
Valid until: October 12, 14:59:59 (UTC+0)
Valid until: October 12, 14:59:59 (UTC+0)
Reward: 2 Hero Summon Tickets
Thank you!