ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年4月22日
秋夕の休日は楽しく過ごせましたか?
記事掲載日:2024年9月19日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/65
日本語(Google翻訳を使用)
こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。
秋夕の連休は楽しく過ごせましたか?
連休が始まったばかりのような気がしますが、もう今日が最終日です。
本来の計画では昨日この投稿を書くつもりでしたが、健康上の理由で少し遅くなりました。
申し訳ありません。今日は、 9月のパッチと10月初旬のパッチで実装される予定の主要アップデートについてお話ししたいと思います。
現在、私たちが準備したコンテンツが予想よりも速いペースで消費されています。
リリース前にどれくらいのスピードで進むかはある程度予想していましたが、そのペースは私たちの予想をはるかに上回っています。
コンテンツの供給、システムの改善、バランス調整、利便性の向上、ストーリーの強化など、取り組むべき課題はたくさんありますが、一歩ずつ進めていきます。
発売以来、2回のメンテナンスアップデートを実施しました。皆さんがどのように感じているかわかりませんが、予想以上に多くのパッチが当てられています。
前述の問題に対処しながら、このペースを維持する予定ですので、しばらくお待ちください。
9月に予定されている主要なアップデートは次のとおりです。
- バランスパッチ1(超越マイル、キャプテン・トーマス、エレノア)
- 超越効果の改善
- 水の部族の聖域のレベル11〜13の追加
- 検証の試練のレベル11〜13の追加
- ガガーブの脅威のランキング報酬の追加
- ギルドレイド改善フェーズ1
- ソウルストーンストアの追加
前述の側面はスキップして、新しいコンテンツに焦点を当てます。
水の部族の聖域 レベル11〜13
レベル11から、最初のクリアでプレイヤーに原始エーテルが報酬として与えられます。
新しく追加されたレベルは合計3つで、将来の追加により、原始エーテルが最初のクリア報酬として設定されます。
検証の試練 レベル11〜13
潜在的な成長材料をファームするために、さらに3つのレベルが追加されます。
ガガーブの脅威 ランキング報酬
既存の実績報酬と季節報酬に加えて、ランキング報酬が追加され、トッププレイヤーの差別化とモチベーションの向上が図られます。
ソウルストーンショップの追加
超越を完了すると、専用ショップで蓄積されたソウルストーンを他のアイテムと交換できるようになります。
交換可能なアイテムのリストは後日発表されます。
ギルドレイドの改善
ギルドレイドは改善される予定ですが、9月までにすべての変更が行われるとは保証できません。 (詳細については明日開発チームと話し合います。)
ただし、改善の方向性については説明できます。
現在、プレイヤーは1つのパーティーを結成してポイントを獲得することしかできませんが、2つのパーティーでさまざまなヒーローを最大限に活用し、追加のポイントを獲得できるようにする予定です。
また、将来的にパーティーが6人まで拡張されると、より高いスコアを獲得できるようになり、より良い報酬につながります。また、名誉の殿堂に個人のギルドスコアランキングを追加する予定です。
10月上旬のアップデートの詳細
- 新しい「非常に難しい」難易度を追加
- バランスパッチ2(パルマン、マドラム、ミューズ)
- ヒーローの殿堂の改善
- 無限の深淵の拡張
新しい「非常に難しい」難易度
エピソード「朱紅い雫」と「海の檻歌」の非常に難しい難易度が追加されます。
この難易度では、これまでロックされていた「靴」アイテムスロットを獲得できます。
「非常に難しい」難易度が追加されると、特定のコンテンツでは、冒険者のスキル「強化」を通じてパーティーを5人から6人に拡張できるようになります。
これにより、新しい組み合わせ、シナジー、さまざまなヒーローの使用が可能になります。
特定の章から、6人パーティ用にモンスターのバランスが調整されます。
バランスパッチ2(パルマン、マドラム、ミューズ)
現在、パーティ採用率が低いパルマン、マドラム、ミューズのバランスを、本来のコンセプトに合うように再調整します。
バランスパッチは常に慎重に行われますが、ゲームのサービス期間中は継続的に調整する予定です。
ヒーローの殿堂の改善
ヒーローの殿堂のスコアシステムが意図したとおりに機能していないようです。
勝利時に獲得するポイントを調整し、敗北時に失うポイントを減らして、ランクを上げやすくし、定期的によりグレードの高い報酬を受け取ります。
また、シーズン終了時に、特定のランクに到達したプレイヤーには、今シーズンからヒーローの殿堂限定コスチュームが報酬として与えられます。
コスチュームの画像は、今後のディレクターズノートで公開します。
無限深淵拡張
ガガーブ深淵、運命深淵、永遠深淵、海底深淵の各階層を拡張します。
特定の階層以上では、6人パーティのバランスを調整します。
また、ガガーブ深淵200階に到達したプレイヤーに、ガガーブ伝説の英雄選択券を報酬として与えることも考えています。
本日の投稿は、主にコンテンツの追加と改善に焦点を当てました。
私たちは、エーテルなどのランクアップと進化の素材のより良いソースが必要であることに気付きました。
また、課金ユーザーが非課金ユーザーと比較して喪失感を感じていることも認識しています。
解決すべき問題はたくさんありますが、前述のように段階的に取り組んでいきます。
英雄に必要なランクアップ、進化、潜在素材については、明日は企画チームと会って解決策を検討する予定です。
また、プレイヤーが予想よりも早くコンテンツを消費するシナリオも準備しています。
詳細が明確になったら、次回お話しします(キーワード:スタミナ消費コンテンツ、レッドガーネットの入手方法)。
この記事を書き終えた時点では深夜0時を過ぎています。
短い説明のため、少し堅苦しい感じがしますが、今後の記事でさらに明確にする必要があるものについては対処します。
ありがとうございました。おやすみなさい。
ディレクターズノートサプライズクーポン
クーポンコード: ZVTRG
報酬: 英雄召喚チケット5枚
有効期限: 10月18日 14:59:59 (UTC+0)
Did you have a good Chuseok holiday?
掲載日:2024.09.19
英語(翻訳の原文)
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
Did you have a good Chuseok holiday?
It feels like the holiday just started, but today is already the last day.
My original plan was to write this post yesterday, but due to health reasons, it's a little late.
I apologize.
Today, I'd like to talk about the major updates that will be implemented in September’s patch and early October’s patch.
Currently, the content we’ve prepared is being consumed at a faster rate than we anticipated. Although we had some idea of how fast it would go before release, the pace has far exceeded our expectations.
There are many tasks we need to address, such as content supply, system improvements, balance adjustments, convenience improvements, and story enhancements, but we will work through them step by step.
Since our launch, we’ve carried out two maintenance updates. I’m not sure how you feel, but more has been patched than you might expect. We plan to maintain this pace while addressing the aforementioned issues, so I appreciate your patience.
The key updates planned for September are as follows:
- Balance Patch 1 (Transcendent Mile, Captain Thomas, Elenoa)
- Improvements to Transcendence effects
- Addition of Levels 11-13 for the Sanctuary of the Water Tribe
- Addition of Levels 11-13 for the Trials of Validation
- Added ranking rewards for the Threat of Gagharv
- Guild Raid Improvement Phase 1
- Addition of a Soul Stone Store
I'll skip over the previously mentioned aspects and focus on the new content.
Sanctuary of the Water Tribe Levels 11-13
Starting from level 11, the first clear will reward players with Primal Ether. The newly added levels total three, and with future additions, the Primal Ether will be set as the first clear reward.
Trials of Validation Levels 11-13
Three additional levels are being added to farm potential growth materials.
Threat of Gagharv Ranking Rewards
In addition to the existing achievement and seasonal rewards, ranking rewards will be added to provide a differentiation for top players and motivate them further.
Addition of a Soul Stone Store
After completing transcendence, you will be able to exchange accumulated soul stones in the dedicated shop for other items. The list of available items will be announced later.
Guild Raid Improvements
Guild Raid is scheduled for improvement, though I can't guarantee all changes will be made by September. (We'll discuss the details with the development team tomorrow.)
However, I can explain the direction of the improvements:
Currently, players can only form one party to gain points, but we plan to allow two parties to maximize the use of various heroes and earn additional points.
Additionally, when parties are expanded to six members in the future, higher scores will be obtainable, leading to better rewards. We also plan to add a personal guild score ranking in the Hall of Fame.
Early October Update Details
- New "Very Hard" difficulty added
- Balance Patch 2 (Palman, Madram, Muse)
- Hall of Heroes improvements
- Expansion of Infinite Abyss
New "Very Hard" Difficulty
Very Hard Difficult for the episodes "A Tear of Vermillion" and "A Cagesong of the Ocean" will be added. In this difficulty, you can acquire the previously locked 'shoes' item slot. As the "Very Hard" difficulty is added, certain content will allow parties to expand from five to six members through the adventurer skill "Reinforcement." This will enable new combinations, synergies, and the use of various heroes. Starting from specific chapters, monster balance will be adjusted for six-member parties.
Balance Patch 2 (Palman, Madram, Muse)
We will rebalance Palman, Madram, and Muse to match their intended concepts, as their party adoption rates are currently low. Although balance patches are always approached with caution, we plan to continuously adjust them throughout the game's service period.
Hall of Heroes Improvements
It seems that the score system in the Hall of Heroes is not working as we intended. We will adjust the points gained from victories and reduce the points lost in defeats, making it easier to climb the ranks and receive higher-grade rewards periodically. Additionally, when the season ends, players who reach a certain rank will be rewarded with an exclusive Hall of Heroes costume, starting this season. We'll reveal the costume images in a future Director's Note.
Infinite Abyss Expansion
The floors of Gagharv Abyss, Destiny Abyss, Eternal Abyss, and Sea Abyss will all be expanded. From certain floors upward, the balance will be adjusted for six-member parties. We’re also thinking of rewarding players who reached the 200th floor of Gagharv Abyss to be a Legend of Gagharv Hero Selection Ticket.
Today’s post mainly focused on content additions and improvements. We've noted the need for better sources of rank-up and evolution materials like Aether, and we are also aware that paying users are feeling a sense of loss compared to non-paying users. We have many issues to resolve, and as mentioned, we will tackle them step by step.
Regarding the rank-up, evolution, and potential materials that heroes require, I plan to meet with the planning team tomorrow to explore solutions.
Additionally, we are preparing for scenarios where players consume content faster than anticipated. When details are concrete, I'll discuss them next time (keywords: stamina consumption content, ways to obtain more red garnet.)
It’s now past midnight as I finish writing this. The post feels a bit stiff due to the brief explanations, but I’ll address anything that requires further clarification in future posts.
Thank you, and have a good night.
Director's Note Surprise Coupon
Coupon Code: ZVTRG
Reward: 5 Hero Summon Tickets
Valid until: October 18, 14:59:59 (UTC+0)