ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年4月16日
ストーリーディレクションと第二バランスパッチ
記事掲載日:2024年9月27日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/81
日本語(Google翻訳を使用)
こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。
最近は機能コンテンツとバランス関連のアップデートに注力してきましたが、今日はメインストーリーの追加と修正の計画についてお伝えします。
明日書く時間があるかどうかわからなかったのですが、今週中に伝えたかった内容なので、今投稿する理由を理解していただければと思います。
以前もお話ししたように、「海の檻歌」エピソードのストーリーには省略された部分が多く、原作と異なる要素もあるため、すでに実装されている第1章から第3章の修正に取り組んでいます。
また、今後の第4章以降もリリース時に適切に表現されるよう努める予定です。
主な方向性としては、
1. 一部キャラクターのセリフや役割の見直し(主人公フォルトの重要性の低下など)
2. 過度に短縮されたストーリーの流れの復元と拡張(マルチャ村での事件の削除など)
3. 省略された映画的なシーンの強化(リュトム島での戦闘やカヴァロの脱出シーンなど)
4. これまで省略されていたパズル要素の実装(共鳴石を見つけるプロセスの強化など)
5. 新BGMの制作と適用
6. イラストカットシーンの追加
4章以降は、この方向性に沿ってコンテンツを準備・制作しています。
まだ確定ではありませんが、現在の目標スケジュールは以下のとおりです。
「海の檻歌」エピソード:-
チャプター4:10月末までにリリース予定-
チャプター5:11月にリリース予定-
チャプター6:12月にリリース予定-
チャプター7-8:1月にリリース予定-
チャプター1-3の修正:チャプター8のアップデート前
「白き魔女」エピソード:
- プロローグ:1月から2月の間にリリース予定
これらが現在の目標スケジュールです。
ただし、実際の開発プロセスで目標スケジュールが変更になる可能性があることをご了承ください。
予定どおりに実行できるよう最善を尽くします。
多くのユーザーの皆様は、修正作業を優先すべきだと感じるかもしれませんが、大幅に調整する必要がある点が多数あるため、ストーリーの進行が遅れすぎないようにこの方法で進めることにしました。
ご理解のほどよろしくお願いいたします。
次に、多くの方が心待ちにしていたであろう「非常に難しい」難易度の追加と2回目のバランス調整パッチについてお話ししたいと思います。
「ベリーハード」難易度は当初10月上旬に予定されていましたが、10月10日に延期する必要があるようです。
最近はバランス調整が多く、6人対戦を基本としたコンテンツであるため、まだテストが必要な部分が多くあります。
より高い完成度を実現するために、4日ではなく10日にアップデートを進めることにしました。
データを見ると、プレイヤーは「ベリーハード」難易度に備えてアドベンチャープレイを最小限に抑えていることがわかります。
アドベンチャープレイはキャラクターの成長の鍵となるため、進行が停滞するのは理想的ではありません。
そのため、10月4日にハロウィンイベントを開催し、より多くのコンテンツを提供します。
さて、 2回目のバランスパッチについてお話ししましょう。
最初のバランスパッチの後、調整されたヒーローの多くで使用率の増加が見られました。
バランス調整によってヒーローの使用率が増加したことは喜ばしいことですが、一部のヒーローがこれらの変更によって間接的に影響を受ける可能性があるため、注意が必要です。
また、一度に多くのヒーローを調整すると、進行疲れの問題につながり、全体的なバランスが損なわれる可能性があります。
このため、残念ながら、2 回目のバランス調整パッチはヒーローごとに進める必要があります。
多くの方が楽しみにしていたことは承知していますが、急ぐと大きな問題が発生する可能性がありますので、ご理解をお願いいたします。
2回目のパッチから、どのヒーローを最初にバランス調整するかを選択する投票を実施することを検討しています。
このリンクをたどって投票してください! [第 2 回バランス パッチ候補者投票]
投票期間は9月29日14:59(UTC+0)までで、キャラクターが決定次第、アップデート予定日を決定し、発表いたします。
投票結果は全サーバーで集計されます。
本日お伝えしたいことは以上です。
メッセージでは「ごめんなさい」や「ご理解」という言葉を多用したようですが、ゲームをより完成度の高いものにするための努力と受け止めていただければ幸いです。
それでは失礼いたします。
ありがとうございました。
Story Direction and Second Balance Patch
掲載日:2024.09.27
英語(翻訳の原文)
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
Recently, we've been focusing on functional content and balance-related updates, but I’m here today to share our plans for adding and revising the main story.
I wasn’t sure if I’d have time to write this tomorrow, and since this is something I wanted to communicate within this week, I hope you understand why I’m posting it now.
As I mentioned before, there are many omitted parts in the story of A Cagesong of the Ocean episode, and some elements differ from the original, so we’re working on revising chapters 1 to 3, which are already implemented. Additionally, we plan to ensure that future chapters (starting with chapter 4) will be properly represented when they are released.
Here are the major directions:
1. Revision of some characters' dialogue and roles (e.g., decreasing the significance of the protagonist, Forte)
2. Restoration and expansion of the overly shortened plot flow (such as the removal of incidents in Marcha Village)
3. Enhancement of omitted cinematic scenes (like the battle on Ryutom Island and Kavaro’s escape scene)
4. Implementation of previously skipped puzzle elements (such as reinforcing the process of finding the Resonance Stone)
5. Production and application of new BGM
6. Addition of illustrated cutscenes
From chapter 4 onward, we are preparing and producing content according to this direction.
While it's not completely finalized, our current target schedule is as follows:
A Cagesong of the Ocean episodes:
- Chapter 4: Target release by the end of October
- Chapter 5: Target release in November
- Chapter 6: Target release in December
- Chapters 7-8: Target release in January
- Revisions to chapters 1-3: Before the update of chapter 8
Prophecy of the Moonlight Witch episode:
- Prologue: Target release between January and February
These are the current target timelines.
However, please keep in mind that the target schedule might change during the actual development process, but we will do our best to meet the planned goals.
Many users may feel that the revision work should come first, but since there are numerous aspects that need to be adjusted extensively, we decided to proceed this way to prevent the story progression from being delayed too much. We ask for your understanding on this.
Next, I’d like to talk about the addition of the "Very Hard" difficulty and the second balance patch, which I’m sure many of you have been eagerly anticipating.
The "Very Hard" difficulty was originally slated for early October, but it looks like we will need to push the update to October 10th. There have been many recent balance adjustments, and since this content is based on 6-person battles, there are still many aspects that need testing. To achieve a higher level of completion, we’ve decided to proceed with the update on the 10th rather than the 4th.
Looking at the data, I can see that players have minimized their adventure play as they prepare for the "Very Hard" difficulty. Since adventure play is key to character growth, it’s not ideal that progression has stalled. Therefore, we will be holding a Halloween event on October 4th to provide more content.
Now, let’s talk about the second balance patch.
After the first balance patch, we observed an increase in the usage rate of many of the adjusted heroes. It’s encouraging to see that balance adjustments have led to increased hero usage, but we must remain cautious, as some heroes may indirectly suffer due to these changes. Moreover, adjusting many heroes at once can lead to issues with progression fatigue and might compromise the overall balance.
For this reason, I’m sorry to say that the second balance patch will have to proceed one hero at a time. I know many of you were looking forward to it, but rushing could cause bigger problems, so we ask for your understanding.
Starting with the second patch, we are considering holding a vote to let you select which hero should be balanced first.
Follow this link and cast your vote! [Second Balance Patch Candidate Poll]
The voting period is until September 29th at 14:59 PM (UTC+0), and once the character is selected, we will prepare and announce the target update date.
The poll results will be aggregated across all servers.
That’s all I have to share with you today.
I seem to have used the words "sorry" and "understanding" quite a bit in this message, but I hope you see it as our effort to make the game more complete.
With that, I’ll take my leave.
Thank you.