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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月16日

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レベル上限の上昇とプライマルエーテル

記事掲載日:2024年10月4日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/86

日本語(Google翻訳を使用)

ディレクターズノートサプライズクーポン
クーポンコード: YHJLQ
有効期限: 11月2日午後14時59分 (UTC+0)
報酬: レッドガーネット300個

こんにちは、イ・ジョンジュ監督です。

メンテナンスの主な内容は、前述の通りハロウィンイベントの開始で、目玉報酬はプライマルエーテルと英雄召喚チケットです。

マスターの証など、様々な報酬を獲得することができます。

本日はレベルキャップ開放とプライマルエーテルに関する内容についてお話させていただきます。

まず、レベルキャップの引き上げについてお話ししましょう。

10月10日から難易度ベリーハードが適用され、最大レベルが60から70に拡張されます。

ベリーハード難易度はかなり難しいと予想されます。
チーム構成とヒーローの成長を通じて克服する必要があります。
レベル60以降は、レベルごとに増加するステータスが高く設定され、1レベル上がるだけでも成長を実感できるように設計されました。

今後は、難易度「ベリーハード」を克服するためには、ベリーハードステージやヒーロー経験値を獲得できるコンテンツを通じてレベルアップしていく必要があります。(ベリーハードの詳しい説明は、次回のディレクターズノートで紹介します。)

しかし、ここまで読んでくださった皆さんが、最大レベル拡張後の進化に必要な原始エーテルについて心配されるのは当然です。
そこで、以前企画チームと議論した原始エーテルの改善を進めたいと思います。

現在、ゲームで利用可能なすべてのコンテンツは、レベル60を基準にクリアして完了するように設計されています。

星3の英雄をレベル60にレベルアップさせるには、合計6個の原始エーテルが必要です。
ゲーム内では、月に2回提供されるクラフトや、水の部族の聖域や無限の深淵の報酬で確定的に獲得できます。
イベント報酬でも獲得できますが、確率による獲得、1回限りの獲得、イベントベースの報酬は、クリアサイクルがないため、固定された獲得源として考えられない側面があります。

また、初期から始めるユーザーにとって、 3つ星レベル40で入手できるコンテンツは限られています。
入手機会が限られている一方で、プライマルエーテルの入手先が固定されていない感覚はより顕著になるでしょう。

もちろん、プライマルエーテルは入手が難しいため、ゲーム内で貴重なリソースです。

しかし、リソースの入手先が増えたり、必要量が減ったりすると、その価値は必然的に低下します。
そのため、以下の改善を実施したいと考えています。

進化時の最大レベルの変更

現在利用可能なすべてのゲームコンテンツをよりスムーズにプレイできるようにするため、必要となるプライマルエーテルを3個(レベル60)に緩和します。

ただし、これは将来的にプライマルエーテルが不要になるという意味ではありません。
ユーザーの獲得状況や在庫データに基づいて、獲得方法や消費ポイントの調整を慎重に検討します。

以下は、第2ラウンドのバランスパッチに関するものです。
第1ラウンドのヒーローバランス投票の結果は次のとおりです。
ミューズが1位、パルマンが2位、マドラムが3位でした。

バランス調整はこの順番で行われ、各ヒーローは2週間ごとに調整されます。

ミューズ:目標日は10月10日
パルマン:目標日は10月24日
マドラム:目標日は11月7日

ミューズのバランス調整の詳細は来週共有されます。

最後に、ヒーローのバランス調整が行われた場合、変更が実装されるまで、そのヒーローが登場するコンテンツはパッチ前のヒーローを引き続き使用します。
例えば、今週のパッチ後、ステージ 9-10 のエレノアはコンロッドに置き換えられます。

今日はこれで終わりです。

ありがとうございました。


Level Cap Increase and Primal Ether

掲載日:2024.10.04

英語(翻訳の原文)

Director’s Note Surprise Coupon
Coupon Code: YHJLQ
Valid Until: November 2nd, 14:59 PM (UTC+0)
Reward: 300 Red Garnets

Hello, I am Director Lee Jong-joo.

As mentioned before, the main content of the maintenance includes the start of the Halloween event, with key rewards being Primal Ether and Hero Summon Tickets.

You will be able to obtain various rewards such as Master Proof and more.

Today, we will be discussing the level cap increase and matters related to Primal Ether.

First, let's talk about the level cap increase.

Starting from October 10th, when the Very Hard difficulty is applied, the maximum level will be expanded from 60 to 70.

The Very Hard difficulty is expected to be quite challenging. You must overcome it through team composition and the growth of your heroes.
After level 60, the stats that increase per level will be set higher.
It has been designed so that even just increasing by one level will provide a sense of growth.

In the future, you will need to overcome the Very Hard difficulty by growing your levels through Very Hard stages and content that allows you to gain hero experience. (A detailed explanation of Very Hard will be covered in the next Director's Note.)

However, it is natural for you, who have read this far, to be concerned about the Primal Ether that will be required for evolution following the maximum level expansion.
So, we would like to proceed with the improvements to Primal Ether that we discussed with the planning team previously.

Currently, all the content available in the game is designed to be cleared and completed with a level 60 benchmark.

To level up 3-star heroes to level 60, a total of 6 Primal Ether is required. In the game, you can obtain it definitively through crafting, which is provided twice a month, as well as from the Sanctuary of the Water Tribe or Infinite Abyss rewards. You can also obtain it as event rewards, but acquisition through probability, one-time gains, and event-based rewards are aspects that you may not consider as fixed sources of acquisition due to the lack of a clear cycle.

Additionally, for users starting out early, the content available at 3-star level 40 is limited. While the opportunities to acquire them are limited, the feeling of Primal Ethers not having a fixed source of acquisition will be even more noticeable.

Of course, Primal Ether is a valuable resource in the game as it is difficult to obtain.

However, if the sources for the resource are increased or the required amount is reduced, its value will inevitably decrease. Therefore, we would like to implement improvements as outlined below.

Changes in maximum level upon evolution.

We will ease the requirement to 3 Primal Ethers (for level 60) to allow for a smoother experience in playing all currently available game content.

However, this does not mean that Primal Ether will no longer be necessary in the future. We will carefully consider adjustments to acquisition methods or consumption points based on user acquisition and stock data.

The following is related to the second round of the balance patch.
The results of the first-round hero balance poll are as follows: Muse came in first place, followed by Palman in second, and Madram in third.

Balance adjustments will be made in that order, with each hero being adjusted every two weeks:

Muse: Target date is October 10th
Palman: Target date is October 24th
Madram: Target date is November 7th

Details of Muse's balance adjustments will be shared next week.

Finally, when a hero’s balance is adjusted, content featuring that hero will continue to use the pre-patch version of the hero until the changes are implemented. For example, after this week’s patch, Eleanor in stage 9-10 will be replaced by Conrod.

That’s all for today.

Thank you.

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