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最終更新日 2025年4月6日

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原始エーテルと確率に関する追加情報

記事掲載日:2024年10月8日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/88

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです。

本日は、前回のディレクターズノートで触れた原始エーテルに関する追加情報と、本日提起された確率に関する懸念事項についてお話ししたいと思います。

原始エーテルに関する追加情報

前回のディレクターズノートでは、レベル60はプレイヤーがゲームのコンテンツを全て楽しめるレベルであるとしました。
レベル60に到達するために必要な原始エーテルの量を6から3に減らすことは、プレイヤーに好評であると考えました。

同時に、すでに原始エーテルを購入しているプレイヤーはこの変更に多少理解を示してくれるだろうと考えました。
これは、私たちの側のやや自己満足的な想定であったことは認めます。

1. レベル60の原始エーテルを3に減らすのは、完全な成長にはまだ6個必要なのに、単なる言葉遊びです。これはどのように改善されるのでしょうか?

2. この変更について知っていたら、サポートヒーローに最初に投資しなかったでしょう。
これらの点について説明させてください。

1. レベル60の原始エーテルを6個から3個に減らすのは、本当に改善なのでしょうか、それとも単なる言葉遊びなのでしょうか?

先ほども述べたように、これは新規プレイヤー向けの改善を意図したもので、既存のプレイヤーも肯定的な変更と受け止めるだろうと考えていました。
しかし、今では私の言葉の選択が誤解を招くものだったと気づきました。
改善ではなく、変更として表現するべきでした。
プレイヤーが本当に望んでいたのは、原始エーテルの入手方法の改善であり、ゲームプレイを通じて計画を立てて目標を設定できるようにすることでした。
8月には、クラフトを通じて原始エーテルを入手できる機会を月に2回保証しました。
9月には、水の部族の聖域を初めてクリアするなどの追加の機会や、秋夕イベントとパスの報酬を追加しました。
今月はハロウィンシーズンで、イベントとフリーパスを通じて原始エーテルを提供します。
以前よりも多くの量で、十分だと思いました。
しかし、明確な社内計画がある一方で、プレイヤーが1回限りの報酬に不安を感じる可能性があることは理解しています。
そのため、今週のパッチでは、ゲームプレイを通じてプライマルエーテルを獲得できる方法を追加します。
現在、プレイヤーは10キンドリングエーテルを使用してプライマルエーテルをアップグレードすることができ、1か月に2回のクラフト制限があります。
これを1か月に3回に増やし、より確実な取得機会を提供します。

2. この変更について知っていたら、サポートヒーローに最初に投資しなかったでしょう。

プライマルエーテルを使用しているプレイヤーは、すでにヒーローを完全にアップグレードすることにコミットしていると思っていました。
しかし、別の視点から見ると、一部のプレイヤーは、ヒーローがすでに最終成長段階にあると信じて投資した可能性があると理解しています。

当初、ヒーローの進化は最大レベルの機会の延長として扱い、進化段階に応じてさらにアップグレードできるようにする予定でした。
進化段階を★6から★5に下げて補償を提供することもできますが、ディレクターズノートやパッチのアナウンスを読んでいない多くのプレイヤーが、これをヒーローの成長段階のダウングレードと誤解する可能性があることを懸念しました。

そのため、変更は最小限に抑えたいと考えました。
ただし、ポイント2の懸念は理解しているため、次の調整を行います。

現在、3つの原始エーテルを必要とする★5→★6進化段階のすべてのヒーローを★5に戻します(ただし、レベル60のままでさらに進化できます)。

補償は次のようになります。
ヒーロー1人あたりスリープエーテル40、原始エーテル3、ゴールド200,000がゲーム内メールで送信されます。

例えば、10人の英雄が影響を受けた場合、400スリープエーテル、30プライマルエーテル、2,000,000ゴールドがメールで届きます。

(これらの英雄を再進化させる必要があるという不便さをあらかじめお詫び申し上げます。)

プライマルエーテルに関する私の説明が共感と明確さに欠け、誤解や失望を招いたことを深く後悔しています。
心よりお詫び申し上げます。

確率に関する議論

あるユーザーがうまくまとめてくれましたが、あなたが求めているのは開発者からの明確な回答だと理解しています。
「召喚確率は3%で、保証された召喚ポイント(ピティシステム)は除きます。」
正直に言うと、私たちは以前にも確率に関する質問に回答しており、それについて議論することを避けようとしている理由は、結局のところ、私たちを信頼していなければ、いくら確率が正しいと言っても、信じてもらえなければ疑いが増すだけだからです。
あなたの経験が述べられた確率と一致しない場合、疑念を抱くのは当然です。
しかし、最近別のゲームで確率に関する事件が発生したことを踏まえ、不安を防ぐためにもこの敏感な問題に対処する必要があると判断しました。
開発者に懐疑的で、外部検証を希望される場合は、データを確認するためのあらゆるプロセスに全面的に協力します。
繰り返しますが、確率は正しく設定されています。
さらに説明すると、ストーリーヒーロー召喚の場合、保証召喚ポイントに到達する前に、3つ星ヒーローを引く確率が十分に高く、3%前後に収束します。
(同情ポイントで獲得する召喚の割合は全体的に比較的低いです。)
個々の召喚ごとに3つ星ヒーローを召喚する確率(同情システムを除く)は確かに3%です。
各ヒーローの具体的な確率は、ゲーム内で提供されている確率情報で確認できます。

たとえば、(0.18% x 16 = 2.88%) + (0.03% x 4 = 0.12%) = 3% となります。

「同情システムにより100%召喚が保証されるので、それを合計確率に加えると、実際の召喚率は3%未満になる」と考えるプレイヤーもいるかもしれません。
この想定は誤りです。

ただし、召喚記録における★3英雄の出現確率に関する混乱を避けるため、以下のように表示を調整します。

現在:★3英雄の出現確率:n%
変更後:★3英雄の出現率:n%(召喚ポイント保証を含む)

この変更は今週のパッチで実装されます。

同情システムを含めた全体の確率が本当に3%であれば、当然私たちの側で修正が必要になりますが、データに誤りはないため、記録上でより明確な区別ができるように文言を修正します。

確率を操作していた場合、召喚履歴機能を提供しなかった可能性があります。
透明性に配慮しているため、この機能を提供しています。

本日のトピックはこれで終わりです。
今週後半に、さらにいくつかのアップデートをお知らせします。
早ければ明日、遅くとも水曜日までに、「Very Hard」難易度モードとミューズのバランス調整に関する情報を提供します。
これらのアップデートは別途リリースされる可能性があります。

残りの一日をお楽しみください。
いつものように、引き続きのご支援に感謝します。

追伸:他のプレイヤーに悪影響を及ぼし、フラストレーションと不公平感を引き起こす違法プログラムの使用が検出されました。
内部防御を強化しており、運用ポリシーを通じてこの問題に対処する公式通知を公開します。


Additional Information on Primal Ether and Probability

掲載日:2024.10.08

英語(翻訳の原文)

Hello, this is Director Lee Jong-ju.

Today, I would like to share additional details regarding the Primal Ether that I mentioned in the last Director's Note, as well as discuss some concerns raised today regarding probabilities.

Additional Details on Primal Ether

In the previous Director's Note, we considered level 60 to be the level where players could fully enjoy all of the game's content. We thought that reducing the amount of Primal Ether needed to reach level 60 from 6 to 3 would be well received by players.

At the same time, we believed that those who had already purchased Primal Ether would be somewhat understanding of this change. This was, admittedly, a somewhat complacent assumption on our part.

1. Reducing the Primal Ether to 3 for level 60 is just wordplay when 6 are still needed for full growth. How is this an improvement?

2. If I had known about this change, I wouldn’t have invested in support heroes first.
Let me address these points.

1. Is reducing the Primal Ether from 6 to 3 for level 60 truly an improvement, or just wordplay?

As I mentioned, this was intended as an improvement for new players, and I believed existing players would also view it as a positive change. However, I realize now that my choice of words was misleading. It should have been framed as a change, not an improvement. What players truly wanted was an improvement in the ways they could obtain Primal Ether, so they could plan and set goals through gameplay.
In August, we provided two guaranteed opportunities per month to obtain Primal Ether through crafting. In September, we added additional opportunities, such as clearing the Sanctuary of the Water Tribe for the first time, as well as rewards from the Chuseok event and the pass. This month, during the Halloween season, we are offering Primal Ether through events and the free pass, with more quantities than before, which I thought would be sufficient.
However, we understand that while we have a clear internal plan, players may feel uncertain about one-time rewards. Therefore, we will be adding additional ways to obtain Primal Ether through gameplay in this week's patch. Currently, players can upgrade Primal Ether using 10 Kindling Ether, with two craft limit available per month. We will increase this to three per month, providing more reliable acquisition opportunities.

2. If I had known about this change, I wouldn’t have invested in support heroes first.

I had assumed that players using Primal Ether had already committed to fully upgrading their heroes. However, looking at it from another perspective, I understand that some players may have invested under the belief that their heroes were already at their final growth stage.

Initially, we planned to handle hero evolution as an extension of the maximum level opportunity, allowing for further upgrades based on evolution stages. While we could lower the evolution stage from ★6 to ★5 and provide compensation, I was concerned that many players who don't read the Director's Note or patch announcements might misinterpret this as a downgrade in their heroes' growth stages.

Therefore, we wanted to proceed with minimal changes. However, since we understand the concern raised in point 2, we will make the following adjustments:

All heroes currently at ★5 → ★6 evolution stage, which requires 3 Primal Ether, will be reverted to ★5 (though still at level 60 and eligible for further evolution).

The compensation will be as follows: 40 Sleeping Ether, 3 Primal Ether, and 200,000 Gold per hero will be sent via in-game mail.

For example, if 10 heroes are affected, you will receive 400 Sleeping Ether, 30 Primal Ether, and 2,000,000 Gold via mail.

(We apologize in advance for the inconvenience of needing to re-evolve these heroes.)

I deeply regret that my explanation of Primal Ether lacked sufficient empathy and clarity, leading to misunderstandings or disappointment.
I sincerely apologize.

Discussion on Probability

A user has done a great job summarizing, but I understand what you're looking for is a clear answer directly from the developers.
"The summon probability is 3%, excluding the guaranteed summon point (pity system)."
To be honest, we’ve addressed questions related to probability before, and the reason we try to avoid discussing it is that, ultimately, if you don't trust us, no matter how much we say the probabilities are correct, it will only increase doubt if you don't believe us. It's natural to be suspicious if your experience doesn't match the stated probabilities.
However, given that another game has faced an incident involving probabilities recently, we felt it necessary to address this sensitive issue to prevent anxiety.
If you’re skeptical of the developers and would prefer external verification, we are willing to cooperate fully in any process to have our data reviewed.
Once again, the probabilities are set correctly.
To explain further, in the case of story hero summons, before reaching the guaranteed summon point, the probability of pulling a 3-star hero is high enough that it converges around the 3% mark.
(The percentage of summons acquired at the pity point is relatively low overall.)
The chance of summoning a 3-star hero per individual summon (excluding the pity system) is indeed 3%. The specific probabilities for each hero can be checked via the probability information provided in the game.

For example: (0.18% x 16 = 2.88%) + (0.03% x 4 = 0.12%) = 3%.

Some players may think, “Since the pity system guarantees a 100% summon, if I add that to the total probability, the actual summon rate is less than 3%.” This assumption is incorrect.

However, to avoid confusion regarding the probability of obtaining a ★3-star hero in the summon records, we will adjust the display as follows:

Current: ★3-star hero probability: n%
Change: ★3-star hero result: n% (including guaranteed summon point)

This change will be implemented in this week's patch.

If the overall probability including the pity system was indeed 3%, it would naturally require corrective action on our part. However, since the data is not incorrect, we will modify the wording to ensure clearer distinction in the records.

If we had been manipulating the probabilities, we likely wouldn't have provided the summon history feature. We offer this feature because we are committed to transparency.

That concludes today’s topic. We have a few more updates to share later this week. As early as tomorrow, or by Wednesday at the latest, we will provide information on the "Very Hard" difficulty mode and the balance adjustments for Muse. These updates may be released separately.

Please enjoy the rest of your day, and as always, thank you for your continued support.

P.S. We have detected the use of illegal programs that negatively impact other players, causing frustration and a sense of unfairness.
We are strengthening our internal defenses and will publish an official notice addressing this issue through our operational policies.

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