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ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年4月5日

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ミューズのヒーローバランスパッチ

記事掲載日:2024年10月10日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/97

日本語(Google翻訳を使用)

こんにちは、ディレクターのイ・ジョンジュです 。

第2ラウンドのバランス調整の最初のヒーローであるミューズのバランス調整の詳細をお知らせします。

早速見ていきましょう。

ミューズの潜在能力

近接ダメージディーラーとしてのミューズの防御面の欠点を補うために、以下の変更が行われました。

スキル

ミューズがより有利な位置で戦えるよう、基本攻撃の射程距離が調整され、ノックバック効果も新しい射程距離に合わせて変更されました。
射程距離の延長により攻撃を受けた際のマナ回復量が減少するため、メインスキルのマナコストもそれに応じて減少しました。
ミューズのパッシブスキルは、以前はあまり活用されていないと考えられていましたが、近接サブダメージディーラーとしてより効果的に機能するように改良されました。

超越

超越レベル3の効果が強化され、ミューズがサブスキルで引き寄せた敵にさらにクリティカルダメージを与えることができるようになります。

超越レベル6の効果は、新しく調整されたパッシブスキルを強化するために変更されました。

オリジン武器

ミューズの新しく変更されたパッシブスキルのダメージ出力の増加により、オリジン武器の体力回復が減少しました。
さらに、オリジン武器の以前の防御力低下デバフが実用的ではなくなったため、メインスキルがヒットしたときに防御力低下デバフを適用するように変更されました。

コメント

ミューズは、適度な範囲効果とデバフスキル、そして生存のために設計されたパッシブスキルを備えたヒーローになるはずでした。
しかし、これらのコンセプトを維持する上での彼女の実際的な有効性は欠けていました。

これらのバランス調整は、ミューズのキャラクターコンセプトを洗練させ、彼女が意図した役割でより明確に役立つようにすることを目的としています。

変更後、ミューズのパッシブスキルにより、近距離戦闘での持続性が大幅に向上しました。
また、防御力の要求が高いコンテンツでは、防御力低下(スタック可能)の効果もより大きくなります。

また、ミューズの持続性と生存性の欠如によりこれまで目立たなかったサブスキルが、PvE と PvP の両方のシナリオで役立つようになることを期待しています。

バランス調整パッチの次のヒーローは、前述のとおり、パルマンです。

それではまた次回。

ありがとう。


Hero Balance Patch for Muse

掲載日:2024.10.10

英語(翻訳の原文)

Hello, this is Director Lee Jong-joo.

Here are the balance adjustment details for Muse, the first hero in the second round of balance changes.

Let’s get right into it.

Muse Potential

To compensate for Muse’s defensive shortcomings as a melee damage dealer, the following changes have been made:

Skill

To allow Muse to fight from a more advantageous position, the range of her basic attack has been adjusted, and the knockback effect has been modified to match the new range.
As the increased range reduces the mana recovery from receiving hits, the mana cost of the main skill has been reduced accordingly.
Muse's passive skill, which was previously considered underutilized, has been reworked to help her function more effectively as a melee sub-damage dealer:

Transcendence

The transcendence level 3 effect will be enhanced to allow Muse to deal more critical damage to enemies pulled in by her sub-skill.

The effect of Transcendence level 6 has been changed to strengthen the newly adjusted passive skill.

Origin Weapon

Due to the increased damage output from Muse’s newly modified passive skill, the health recovery from her origin weapon has been reduced.
Additionally, as the previous defense reduction debuff on the origin weapon had become less practical, it has been modified to apply a defense reduction debuff when the main skill hits:

Comment

Muse was meant to be a hero with decent area-of-effect and debuff skills, as well as a passive skill designed for survival. However, her practical effectiveness in maintaining these concepts was lacking.

These balance adjustments aim to refine Muse’s character concept, making her more clearly useful in her intended role.

After the changes, Muse's sustainability in close-range combat has been greatly improved through her passive skill. Additionally, her defense reduction (stackable) will become more effective in content with high defense requirements.

We also hope that the sub-skill, which previously failed to shine due to Muse’s lack of sustainability and survivability, will now prove useful in both PvE and PvP scenarios.

The next hero for the balance patch, as mentioned previously, is Palman.

Until next time.

Thank you.

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