ディレクターノート|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年8月16日
1周年に向けての準備
記事掲載日:2025年8月14日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/devnote/459
日本語(Google翻訳を使用)
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クーポンコード: DQKHB
有効期限: 2025年9月13日 14:59 (UTC+0)
報酬: X500、レッドガーネット
こんにちは。イ・ジョンジュ監督です。
ここ数週間、私たちは1周年記念の準備に全力を注いできました。
そのため、開発ノートを書く機会がなかったのですが、ご理解いただければ幸いです。
それでは、私たちが用意したエキサイティングなコンテンツに早速飛び込んでみましょう。
1周年記念イベントは?
先週から1周年記念プレイベントが始まり、今週は「アドベンチャードロップ」イベントが始まります。
記念日当日には、お祝いにふさわしい規模の報酬を提供するさまざまなイベントを開催します。
その中には、『海の檻歌』のメインキャラクターの一人、マクヴェインが主役の、待望のストーリーイベントも含まれています。
物語は彼の視点から展開され、その過程で新たなキャラクターも登場します。
ぜひ皆さんにもお会いできるのを楽しみにしています。
ストーリーイベント以外にも、「ミッションコンプリート」イベントやハーフアニバーサリーの「アルファベット集め」イベント など、盛りだくさんの内容でお楽しみいただけます。
新しい伝説の英雄
新たな伝説の英雄が登場!
ヒント: 紫、幻想的、机、障壁、笛
(皆さんの多くはすぐに正しく推測すると思います。)
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クーポンコード: MJQBX
有効期限: 2025年9月13日 14:59 (UTC+0)
報酬: X15、クルミのパンバスケット
新システム「レベル突破」
最高レベルが70に引き上げられてから約10カ月が経った。
それ以来、多くの冒険者がヒーローをレベル 70 に到達させ、ゲームが提供するさまざまな成長システムを探索してきました。
覚醒装備システムを除き、ほとんどの成長パスはほぼ完了しました。
しかし、レベルアップの進捗自体は少し停滞しているように感じます。
単純にレベルキャップを延長することも選択肢の一つですが、私たちは理由があってそれを延期しました。
ヒーローのレベルが高くなるほど、進歩するために必要な時間とリソースが増え、多くの場合は指数関数的に増加します。
そのため、私たちはレベル ブレイクスルーシステムを導入します。
このシステムは、進行に新たな息吹を吹き込み、現在の上限を超えて成長を体験できる方法を増やすように設計されています。
特に、複数のヒーローを同時に操作しなければならない現在のゲーム構造では、レベルキャップの拡大は必然的に疲労度の拡大につながります。
そして何より、レベルアップは成長を実感できる最も直感的で強力な手段です。
しかし、その成長感が単なる「個人の成長」の繰り返しにとどまってしまうと、かえって負担になってしまう可能性も否定できません。
熟考を重ねた結果、私たちは新たな方向性を決定しました。
新しいレベル成長システムは、各ヒーローごとではなく、アカウントに適用されます。
これが私たちが導入する新しいシステム、レベルブレイクスルーです。
システム
レベル突破は複雑ではありません。
簡単に言うと、レベル70に到達したヒーローに「共通レベル」を適用するシステムです。
レベル突破システムを通じて成長すると、突破レベルが上がり、条件を満たすすべてのヒーローに自動的に適用されます。
要件は次のとおりです。
- レベル 70 に到達したヒーローのみがレベル突破効果の恩恵を受けられます。
- すでにレベル 70 のヒーロー → アカウントのブレイクスルー レベルまで自動的に引き上げられます。
- レベル69未満のヒーロー→現在のレベルを維持します。
リミットブレイク
レベル突破を進めていくと、限界突破が必要となるポイントが出てきます。
例:
- レベル70 → 74: 通常成長
- レベル74に到達したら:限界突破が必要
- 限界突破完了後:レベル75以降からレベルアップが再開されます
リミットブレイクは1からNまでのステージで構成されています。
各ステージでは、最大突破レベル上限が上昇し、特別なステータス強化をもたらすボーナスも付与されます。
最後の限界突破ステージを完了すると、次の成長段階に進むことができます。
レベルブレイクスルーを活用してヒーローをさらに強化し、これから起こる大きな脅威に備えることをお勧めします。
ワールドボスについて
最後に、多くの皆さんが待ち望んでいたワールドボスコンテンツの最新情報をお伝えしたいと思います。
ワールドボスは、これまでにないまったく新しい形式の戦闘になります。
これはゲーム初の12人のヒーロー同時戦闘コンテンツとなり、既存の「ガガーブの脅威」や「ギルドレイド」とは異なる構造となっている。
ギルド レイドのように攻撃部隊 1 と 2 が別々に戦闘を行うのではなく、12 人のヒーローが 1 つの戦場で一緒に戦います。
これを実現するために、バトルルールからUIの表現、戦略構造に至るまで、あらゆるものを徹底的に再設計しています。
例えば、12人のヒーロー全員のシナジーを組み合わせることで、多様なシナジーの組み合わせが可能になります。
社内では、7種類以上のシナジーを活用できる可能性も検討しています。
当初、このコンテンツは、既存の「ガガーブの脅威」や「ギルドレイド」に似た、戦略重視の形式になる予定でした。
しかし、私たちは、そのアプローチが冒険者に本当に新しい体験を提供できるのかどうか疑問に思いました。
その結果、私たちはまったく異なる方向性、つまりこれまでにない体験を伴う戦闘を届けることを決意しました。
この変更により、当初計画していた1周年記念に間に合うようにコンテンツをリリースすることが困難になりました。
現在、開発に注力しておりますが、当初の計画に比べスケジュールが遅れております。
ご理解のほどよろしくお願い申し上げます。
延期は残念ではありますが、その時間を活用して、これまでにない新しい楽しみをお届けしてまいります。
ワールドボスの伝承では、ガガーブの世界を脅かす有害な周波数の爆発的な塊であるラウアルの波が、特定のターゲットを消費し始めます。
もしもそのような腐敗がカルニコスよりもはるかに危険な存在にまで及んだ場合、それは世界に甚大な脅威をもたらす可能性があります。
世界を守るためには、すべてのサーバーのすべての冒険者が力を合わせ、この共通の脅威に立ち向かう必要があります。
ワールドボスは、全員が共に戦う戦場となります。
これは単なるコンテンツの増加ではなく、システム面でも戦闘感覚でも、新鮮なシミュレーションを提供するために、綿密に作り上げたものです。
予定通り1周年までにお届けすることができず、心よりお詫び申し上げます。
しかし、私たちはそれをさらに改良し、磨きをかけて、それが完成したときには冒険者たちに本当に満足のいく体験を提供できるようにするつもりです。
終わりに
丸一年が経ちました。 ここまで来られたのは皆様のおかげです。
冒険者の皆様の変わらぬご支援に心より感謝申し上げます。
残りの詳細を整理し、1周年記念日にご挨拶に伺います。
ありがとう。
<ディレクターズノート サプライズクーポン>
クーポンコード: ZRESM
有効期限: 2025年9月13日 14:59 (UTC+0)
報酬:オリジン武器召喚チケット×10
Preparing for the 1st Anniversary
掲載日:2025.08.14
英語(翻訳の原文)
<Director's Note Surprise Coupon>
Coupon Code: DQKHB
Expiration Date: September 13, 2025, 14:59(UTC+0)
Reward: X500, Red Garnet
Hello, this is Director Lee Jong-joo.
Over the past few weeks, our focus has been entirely on preparing for the 1st Anniversary.
Because of that, I haven’t had the chance to write a dev note, and I hope you can understand.
With that said, let’s dive right into the exciting content we’ve prepared.
What's coming for the 1st Anniversary
The 1st Anniversary Pre-Event began last week, and this week marks the start of the “Adventure Drop” Event.
On the anniversary day itself, we’ll be launching a variety of events—each offering rewards on a scale worthy of the celebration.
Among them is the long-awaited story event, starring McVein, one of the main characters from A Cagesong of the Ocean.
This story will unfold from his perspective, and along the way, a brand-new character will make their debut. We can’t wait for you to meet them.
Alongside the story event, you can look forward to the “Mission Complete” event, the “Alphabet Collecting” event from our Half-Anniversary, and many more activities to enjoy.
New Legendary Hero
A new legendary hero is coming!
Clues: Purple, Fantastic, Desk, Barrier, Whistle
(I have a feeling many of you will guess correctly right away.)
<Director's Note Surprise Coupon>
Coupon Code: MJQBX
Expiration Date: September 13, 2025, 14:59(UTC+0)
Reward: X15, Walnut Bread Basket
New System "Level Breakthrough"
It’s been about 10 months since the maximum level was raised to 70.
Since then, many adventurers have reached level 70 with their heroes and explored the various growth systems the game has to offer.
Aside from the Awakening Equipment System, most growth paths are now nearly complete.
However, levelling progress itself has felt a bit stagnant.
While simply extending the level cap is an option, we’ve held off for a reason:
the higher a hero’s level, the more time and resources it takes to progress—often increasing exponentially.
That’s why we’re introducing the Level Breakthrough system, designed to breathe new life into progression while giving you more ways to experience growth beyond the current cap.
Especially in the current game structure, where multiple heroes must be operated together, expanding the level cap inevitably leads to an expansion of fatigue. Above all, levelling up is the most intuitive and powerful way to feel a sense of growth.
However, if that sense of growth is tied only to repetitive “individual progression,” it can eventually become a source of burden instead.
After much consideration, we have decided on a new direction:
A new level growth system is applied not to each individual hero, but to the account.
This is the new system we’re introducing—Level Breakthrough.
The system
Level Breakthrough is not complicated.
Simply put, it's a system that applies a 'shared level' to heroes who have reached level 70.
When you grow through the Level Breakthrough system, your breakthrough level increases, and all heroes who meet the requirements will automatically have it applied.
Requirements as follows:
- Only heroes who have reached level 70 will benefit from the Level Breakthrough effect.
- Heroes already at level 70 → Automatically raised to the account's breakthrough level.
- Heroes below level 69 → Maintain their current level.
Limit Break
As you progress through Level Breakthrough, there will be certain points where a Limit Break is required.
Example:
- Level 70 → 74: Normal Growth
- Upon reaching Level 74: Limit Break required
- After completing Limit Break: Levelling resumes from 75 onward
The Limit Break consists of stages from 1 to N.
Each stage increases the maximum breakthrough level cap and also grants a bonus that provides special stat enhancements.
Once you complete the final Limit Break stage, you'll be able to move on to the next growth tier.
We encourage you to take advantage of Level Breakthrough to make your heroes even stronger, preparing them for the great threats to come.
About a World Boss
Lastly, I'd like to share an update on the World Boss content that so many of you have been waiting for.
The World Boss will be an entirely new form of battle, unlike anything else we've had before.
It will be the game's first 12-hero simultaneous battle content, with a structure different from both existing Threats of Gagharv or Guild Raid.
Instead of running separate battles for Attack Squads 1 and 2, as in Guild Raid, 12 heroes will fight together on a single battlefield.
To make this possible, we are extensively redesigning everything ─ from the battle rules to the UI presentation and the strategy structure.
For example, the synergies from all 12 heroes will be combined, allowing for a variety of synergy setups. Internally, we're also reviewing possibilities for more than 7 types of synergies to be utilised.
At first, this content was planned to resemble the existing Threats of Gagharv or Guild Raid in a strategy-focused format.
However, we questioned whether that approach would truly offer adventurers a new experience.
As a result, we decided to pursue an entirely different direction ─ delivering a battle with an experience unlike anything before.
Because of this shift, it has become difficult to release the content in time for the 1st Anniversary, as we originally planned.
We are currently focusing our efforts on development, but the schedule has been delayed compared to the initial plan.
We ask for your understanding on this matter.
Although the delay is unfortunate, we will use the extra time to bring you a new kind of fun unlike anything in the past.
In the World Boss lore, Wave of Raual, an explosive mass of Harmful Frequencies that threatens the world of Gagharv, begins to consume certain targets.
If such corruption were to overtake entities far more dangerous than Karnikos, it could bring about an enormous threat to the world.
All adventurers across all servers will need to join forces against this common threat to protect the world.
The World Boss will be a battlefield where everyone stands together. It's not just a bigger piece of content ─ it's something we've been carefully crafting to deliver fresh simulation both in terms of systems and combat feel.
We sincerely apologise for not being able to deliver it by the 1st Anniversary as planned.
However, we will refine and polish it further so that, when it arrives, it will provide adventurers with a truly satisfying experience.
Closing Thoughts
A full year has already passed. We have come this far thanks to you.
I sincerely appreciate every one of our adventurers for your constant support.
We will organise the remaining details and return to greet you on the 1st Anniversary.
Thank you.
<Director's Note Surprise Coupon>
Coupon Code: ZRESM
Expiration Date: September 13, 2025, 14:59(UTC+0)
Reward: X10, Origin Weapon Summon Ticket