お知らせ|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版
最終更新日 2025年8月27日
『英雄伝説 ガガーブトリロジー』サービス終了のお知らせ(グローバル/アジア)
記事掲載日:2025年8月25日
元記事へのリンク
https://legendofheroes-fow.com/EN/news/notice/463
日本語(Google翻訳を使用)
この記事はChromeブラウザの翻訳機能を使っていますが、
翻訳の正確さを確認できるだけの英語力が管理人にありません。
大変重要な手続きを案内していますので、この記事は参考にとどめていただき、
ご自身で原文なりAIなりを当たってくださいますようお願いいたします。
これは英雄伝説 ガガーブ三部作です。
誠に勝手ながら、『英雄伝説 ガガーブトリロジー』のグローバルおよびアジア地域でのサービス終了をお知らせいたします。
ゲームの誕生以来、変わらぬご愛顧を賜り、誠にありがとうございます。
グローバル/アジア地域のサービス継続について様々な可能性を検討させて頂きましたが、苦渋の決断に至り、グローバル/アジア地域のサービスを終了する運びとなりました。
サービス終了後も冒険を続けたい冒険者の皆様をサポートするため、グローバル/アジアアカウントの連携データを韓国サーバーに複製する予定です。
皆様の変わらぬご支援のおかげで、2024年8月28日にサービスを開始した本サービスは、1年以上もの間継続することができました。
この旅路を共に歩んでくださったすべての冒険者の皆様に、心より感謝申し上げます。
私たちは、ゲーム内での残りの時間を可能な限り有意義なものにするために全力を尽くします。
終了スケジュールおよび払い戻し情報の詳細については、以下を参照してください。
■ サービス終了のお知らせ
1. サービス終了スケジュール
- 影響を受ける地域:
- グローバル、アジア
- サービス終了日:
- 2025年9月25日(木)8:00(UTC+9)
- 有料サービス終了日:
- 2025年9月4日(木)8:00(UTC+9)
- 払い戻し請求期間:
- 2025年9月25日~10月31日
- 公式コミュニティ閉鎖日: 2025年12月1日
- Discordの運用が終了し、すべてのチャンネルが利用できなくなります。
- 公式サイトでの英語サポートは廃止されます。
- すべての日付は韓国標準時(KST)に基づいており、メンテナンススケジュールに応じて時間が変更される場合があります。
※注意事項
- ゲームは、公式サービス終了日まで、グローバルおよびアジア地域でプレイ可能です。
- サービス終了後は韓国語のサポートのみとなります。
- サービス終了後は、ダウンロードおよびアップデートは韓国のGoogle PlayおよびApp Storeからのみ可能となります。
- サービス終了後、影響を受ける地域では、 Google PlayまたはApp Store経由でゲームをダウンロードしたりアップデートしたりできなくなります。
- サービス終了前にGoogle Play ゲーム for PC (GPG)経由でゲームをすでにインストールしている場合は、アンインストールしない限り、その後もゲームを更新できます。
- Google アカウントの地域が韓国に設定されていない場合、サービス終了後、PC 版 Google Play ゲーム (GPG)経由の新規インストールおよびアプリ内購入は利用できなくなります。
2. アカウントデータの複製と使用
- アカウント複製日:2025年9月4日(木)
- 影響を受けるアカウント:グローバルおよびアジア地域のリンクされたアカウントはすべて複製され、韓国地域に転送されます。
※注意事項
- 9月4日時点のデータのみが韓国サーバーに複製され、グローバル/アジアサービスは9月25日に終了します。
- アカウント複製後のグローバル/アジア地域での進行状況は、韓国地域に転送されません。
- サービス終了後もアカウントを引き続きご利用いただくには、複製したアカウントで韓国地域でプレイすることをおすすめします。
3. 重複アカウントアクセス
- サーバーマッピング
- グローバルおよびアジア地域から複製されたアカウントは、以下の韓国サーバーに移行されます。
- ニックネーム
- あなたのニックネームが韓国地域ですでに使用されている場合は、ニックネーム#番号の形式に自動的に変更されます。
- ニックネームの変更は1回まで無料で行えます。
※注意事項
- 韓国でサービスをご利用いただくには、ログイン時に地域を「韓国」に設定する必要があります。
- 払い戻しを申請しない場合は、グローバルサービス終了後も韓国で引き続きサービスをご利用いただけます。
- アカウント複製後にサーバー名が変更になる場合があります。その場合はお知らせいたします。
4. 払い戻し
- 対象商品:
- 未使用のブルーガーネット
- 有効期限が残っている期間限定のプレミアム商品(例:パス)
- ストレージ内の未請求のパッケージ
- 受付期間:
- 9月25日(木)~10月31日(金)
- 払い戻しスケジュール:
- リクエスト はリクエスト期間の終了後に処理されます。
- 申請方法:下記の店舗専用フォームから払い戻し申請を送信してください。
- Google : 払い戻しはPlayストア経由で処理されます→ [送信]
- Onestore :返金はOnestore経由で処理されます→[送信]
- Apple :個別にご案内いたします。→[送信]
- (返金フォームはサービス終了後、申請期間開始後に利用可能となります。)
※注意事項
- 返金金額は返金処理時点のブルーガーネットの残量に基づいて計算されます。
- 期間限定プレミアム商品は、サービス終了日時点の残り日数に応じて返金いたします。
- 払い戻しをリクエストすると、リクエスト期間終了後、韓国地域の重複アカウントは永久に停止されます。
- ストレージ内の未請求パッケージは、払い戻しスケジュールに関わらず、サービス終了前であればゲーム内のカスタマー サポート センターから払い戻しを受けることができます。
5. サービス終了の概要
アカウント移行や払い戻しリクエストに関してご質問がございましたら、ゲーム内の[1:1お問い合わせ]または[Discordチケット]からお気軽にお問い合わせください。
この旅に参加してくださった世界中の冒険家の皆様に、改めて心から感謝申し上げます。
当社では、お客様の最終的な体験が可能な限りスムーズなものとなるよう全力を尽くします。
ありがとう。
End of Service Announcement for The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy (Global/Asia)
掲載日:2025.08.25
英語(翻訳の原文)
This is The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy.
It is with a heavy heart that we announce the closure of The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy service in the Global and Asia regions.
We sincerely appreciate our valued adventurers who have supported the game throughout its journey. While we explored various possibilities to continue the Global/Asia region services, we have ultimately made the difficult decision to end the Global/Asia region services.
To support adventurers who wish to continue their journey after the service ends, we are planning to duplicate all linked Global/Asia accounts data to the Korean server. Thanks to your unwavering support, the service ─ first launched on August 28, 2024 ─ has lasted for over a year. We extend our gratitude to every adventurer who has been part of this journey.
We will do our utmost to make your remaining time in the game as meaningful as possible.
Please refer to the details below regarding the termination schedule and refund information.
■ End of Service Announcement
1. Service Termination Schedule
- Affected Region:
- Global, Asia
- Service Ends:
- September 25, 08:00 (UTC+9), 2025 (Thu)
- Paid Service Ends:
- September 4, 08:00 (UTC+9), 2025 (Thu)
- Refund Request Period:
- September 25 - October 31, 2025
- Official Community Closure: December 1, 2025
- Discord operations will end, and all channels will be unavailable.
- English Support on the official website will be discontinued.
- All dates are based on Korean Standard Time(KST), and the times may change depending on the maintenance schedule.
※ Notes
- The game will remain playable in the Global and Asia regions until the official service termination date.
- Only Korean language support will be available after the service termination.
- Downloads and updates will be available only through Korean Google Play and App Store after the service termination.
- The game will be unavailable for download or updates via Google Play or the App Store in affected regions after the service termination.
- If you have already installed the game via Google Play Games for PC (GPG) before the service ends, you will still be able to update the game afterwards, as long as you do not uninstall it.
- If your Google account region is not set to Korea, new installations and in-app purchases via Google Play Games for PC (GPG) will be unavailable after the service termination.
2. Account Data Duplication & Use
- Account Duplication Date: September 4, 2025 (Thu)
- Affected Accounts: All linked accounts from the Global and Asia regions will be duplicated and transferred to the Korean region.
※ Notes
- Only the data as of September 4 will be duplicated to the Korean server and Global/Asia Service will end on September 25.
- Any progress made in the Global/Asia regions after the account duplication will not be transferred to the Korea region.
- To continue using your account after the service ends, we recommend playing in the Korean region with your duplicated account.
3. Duplication Account Access
- Server Mapping
- Accounts duplicated from the Global and Asia regions will be transferred to the following Korean servers:
- Nickname
- If your nickname is already in use in the Korean region, it will be automatically changed to the format Nickname#Number.
- You will be able to change your nickname once for free.
※ Notes
- To use the service in Korea, you must set your region to ‘Korea’ when logging in.
- If you do not request a refund, you can continue using the service in Korea after the global service ends.
- The Server name may change after the account duplication, and we will notify you if it does.
4. Refund
- Eligible Items:
- Unused Blue Garnet
- Time-limited premium products with remaining validity (e.g., Passes)
- Unclaimed packages in the Storage
- Request Period:
- September 25 (Thu) ~ October 31 (Fri)
- Refund Schedule:
- The Request will be processed after the request period ends.
- How to Request: Submit your refund application through the store-specific form linked below
- Google: Refund will be processed via Playstore → [Submit]
- Onestore: Refund will be processed via Onestore → [Submit]
- Apple: We will provide individual instructions. → [Submit]
- (The refund form will become available once the request period starts after the service ends.)
※ Notes
- Refunds will be calculated based on the remaining amount of Blue Garnet at the time of refund processing.
- Time-limited premium products will be refunded based on remaining days as of the service termination date.
- Once a refund is requested, the duplicated account in the Korean region will be permanently suspended after the request period ends.
- Unclaimed packages in Storage can be refunded through the in-game Customer Support Center before the service ends, regardless of the refund schedule.
5. Service Termination Summary
If you have any further questions regarding account migration or refund requests, please feel free to contact us through in-game [1:1 Inquiry] or [Discord Ticket].
Once again, we sincerely thank all Adventurers from around the world for joining us on this journey.
We will do our utmost to make your final experience with us as smooth as possible.
Thank you.