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お知らせ|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年8月27日

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『英雄伝説 ガガーブトリロジー』サービス終了のお知らせ(グローバル/アジア)

記事掲載日:2025年8月25日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/notice/463

日本語(Google翻訳を使用)

この記事はChromeブラウザの翻訳機能を使っていますが、
翻訳の正確さを確認できるだけの英語力が管理人にありません。
大変重要な手続きを案内していますので、この記事は参考にとどめていただき、
ご自身で原文なりAIなりを当たってくださいますようお願いいたします。

これは英雄伝説 ガガーブ三部作です。

誠に勝手ながら、『英雄伝説 ガガーブトリロジー』のグローバルおよびアジア地域でのサービス終了をお知らせいたします。

 

ゲームの誕生以来、変わらぬご愛顧を賜り、誠にありがとうございます。
グローバル/アジア地域のサービス継続について様々な可能性を検討させて頂きましたが、苦渋の決断に至り、グローバル/アジア地域のサービスを終了する運びとなりました。

 

サービス終了後も冒険を続けたい冒険者の皆様をサポートするため、グローバル/アジアアカウントの連携データを韓国サーバーに複製する予定です。
皆様の変わらぬご支援のおかげで、2024年8月28日にサービスを開始した本サービスは、1年以上もの間継続することができました。
この旅路を共に歩んでくださったすべての冒険者の皆様に、心より感謝申し上げます。

 

私たちは、ゲーム内での残りの時間を可能な限り有意義なものにするために全力を尽くします。

終了スケジュールおよび払い戻し情報の詳細については、以下を参照してください。

■ サービス終了のお知らせ

1. サービス終了スケジュール

影響を受ける地域:
グローバル、アジア
サービス終了日:
2025年9月25日(木)8:00(UTC+9)
有料サービス終了日:
2025年9月4日(木)8:00(UTC+9)
払い戻し請求期間:
2025年9月25日~10月31日
公式コミュニティ閉鎖日: 2025年12月1日
Discordの運用が終了し、すべてのチャンネルが利用できなくなります。
公式サイトでの英語サポートは廃止されます。
すべての日付は韓国標準時(KST)に基づいており、メンテナンススケジュールに応じて時間が変更される場合があります。

※注意事項

2. アカウントデータの複製と使用

※注意事項

3. 重複アカウントアクセス

サーバーマッピング
グローバルおよびアジア地域から複製されたアカウントは、以下の韓国サーバーに移行されます。
ニックネーム
あなたのニックネームが韓国地域ですでに使用されている場合は、ニックネーム#番号の形式に自動的に変更されます。
ニックネームの変更は1回まで無料で行えます。

※注意事項

4. 払い戻し

対象商品:
未使用のブルーガーネット
有効期限が残っている期間限定のプレミアム商品(例:パス)
ストレージ内の未請求のパッケージ
受付期間:
9月25日(木)~10月31日(金)
払い戻しスケジュール:
リクエスト はリクエスト期間の終了後に処理されます。
申請方法:下記の店舗専用フォームから払い戻し申請を送信してください。
Google : 払い戻しはPlayストア経由で処理されます→ [送信]
Onestore :返金はOnestore経由で処理されます→[送信]
Apple :個別にご案内いたします。→[送信]
(返金フォームはサービス終了後、申請期間開始後に利用可能となります。)

※注意事項

5. サービス終了の概要

アカウント移行や払い戻しリクエストに関してご質問がございましたら、ゲーム内の[1:1お問い合わせ]または[Discordチケット]からお気軽にお問い合わせください。

 

この旅に参加してくださった世界中の冒険家の皆様に、改めて心から感謝申し上げます。

当社では、お客様の最終的な体験が可能な限りスムーズなものとなるよう全力を尽くします。

 

ありがとう。


End of Service Announcement for The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy (Global/Asia)

掲載日:2025.08.25

英語(翻訳の原文)

This is The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy.

It is with a heavy heart that we announce the closure of The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy service in the Global and Asia regions.

 

We sincerely appreciate our valued adventurers who have supported the game throughout its journey. While we explored various possibilities to continue the Global/Asia region services, we have ultimately made the difficult decision to end the Global/Asia region services.

 

To support adventurers who wish to continue their journey after the service ends, we are planning to duplicate all linked Global/Asia accounts data to the Korean server. Thanks to your unwavering support, the service ─ first launched on August 28, 2024 ─ has lasted for over a year. We extend our gratitude to every adventurer who has been part of this journey.

 

We will do our utmost to make your remaining time in the game as meaningful as possible.

Please refer to the details below regarding the termination schedule and refund information.

■ End of Service Announcement

1. Service Termination Schedule

Affected Region:
Global, Asia
Service Ends:
September 25, 08:00 (UTC+9), 2025 (Thu)
Paid Service Ends:
September 4, 08:00 (UTC+9), 2025 (Thu)
Refund Request Period:
September 25 - October 31, 2025
Official Community Closure: December 1, 2025
Discord operations will end, and all channels will be unavailable.
English Support on the official website will be discontinued.
All dates are based on Korean Standard Time(KST), and the times may change depending on the maintenance schedule.

※ Notes

2. Account Data Duplication & Use

※ Notes

3. Duplication Account Access

Server Mapping
Accounts duplicated from the Global and Asia regions will be transferred to the following Korean servers:
Nickname
If your nickname is already in use in the Korean region, it will be automatically changed to the format Nickname#Number.
You will be able to change your nickname once for free.

※ Notes

4. Refund

Eligible Items:
Unused Blue Garnet
Time-limited premium products with remaining validity (e.g., Passes)
Unclaimed packages in the Storage
Request Period:
September 25 (Thu) ~ October 31 (Fri)
Refund Schedule:
The Request will be processed after the request period ends.
How to Request: Submit your refund application through the store-specific form linked below
Google: Refund will be processed via Playstore → [Submit]
Onestore: Refund will be processed via Onestore → [Submit]
Apple: We will provide individual instructions. → [Submit]
(The refund form will become available once the request period starts after the service ends.)

※ Notes

5. Service Termination Summary

If you have any further questions regarding account migration or refund requests, please feel free to contact us through in-game [1:1 Inquiry] or [Discord Ticket].

 

Once again, we sincerely thank all Adventurers from around the world for joining us on this journey.

We will do our utmost to make your final experience with us as smooth as possible.

 

Thank you.

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