Junkkits

メンテナンス情報|英雄伝説ガガーブトリロジー|モバイル版

最終更新日 2025年9月11日

韓国版モバイルトップへ戻る メンテナンス情報一覧へ戻る

【グローバル】9月4日(木)メンテナンス・データ複製完了のお知らせ

記事掲載日:2025年9月4日

元記事へのリンク

https://legendofheroes-fow.com/EN/news/update/480

日本語(Google翻訳を使用)

クラシックRPGの勇敢な復活
千年の物語があなたの魂を再び目覚めさせる!

こんにちは。英雄伝説 ガガーブトリロジーです。
予定されていたメンテナンスとデータ複製が完了しました。

冒険者の皆様の忍耐に感謝いたします。詳細は以下をご覧ください。

■複製の詳細

以前お知らせした通り、グローバル/アジア地域のサービスは9月25日に終了します。
終了後も冒険者が引き続きプレイできるよう、プレイヤーデータを韓国地域に複製しました。

本日より、グローバル/アジア地域では有料製品の購入ができなくなります。
ただし、影響を受けた地域や韓国地域では引き続きプレイできます。
(影響を受ける地域での進行状況は韓国地域のサーバーに引き継がれませんのでご了承ください。)
ゲームにログインするときに地域を選択できます。

サービス終了後は、払い戻し関連のチケットやお問い合わせを除き、お知らせ、イベント、ゲーム内テキストを含むすべての英語サポートがご利用いただけなくなりますのでご注意ください。
また、ゲームのアップデートは韓国市場のアカウントからのみ可能です。

払い戻しをリクエストすると、アカウントは永久に停止されますのでご注意ください。

サービス終了および返金手続きの詳細については、リンクをご覧ください→サービス終了のお知らせ

■メンテナンス内容

改善とバグ修正

1) キャラクター/スキル

[新規ユーザーリレーミッション]の「ギルドステーションクエストをクリア」と「宝箱を見つける」は、すでに完了した進行状況もカウントされるようになりました。

2) システム

ゴールドの最大容量が増加しました
以前:20億 → 後:40億

イベント

1) 🌼1周年記念🌼エピソードピックアップ召喚イベント

期間:
9月4日~9月25日メンテナンス前(KST)
1周年を記念して、エピソードピックアップ召喚イベントを開催いたします。
選択可能なヒーローリスト
★3 白き魔女の英雄たち
シャーラ、フィリー、グース、ローディ、ジョアンナ、ステラ、モリスン、アルフレッド、マギサ、カジム、シャーラ族長
★3 朱紅い雫の英雄たち
アイメル、マドラム、ミッシェル、ガウェイン、ベリアス、ルティス、ボルゲイド、ルキアス、エレノア、シャノン、ミューズ、ドミニク、大魔道士ラエル、導師ルティス、後継者ダグラス
★3 海の檻歌の英雄たち
アリア、レイチェル、アルトス、アイーダ、パルマン、デュオール、スティグマ、春風ウーナ、一等航海士ルカ、暁のアリア
エピソードピックアップ召喚は、1日1回、選択した英雄の召喚確率を上げることができる召喚システムです。
エピソードピックアップ確定召喚ポイントはピックアップ召喚ポイントと共有されます。
一度レートアップヒーローを選択して召喚を試みると、次のリセットまでレートアップ状態が維持されます。
注記
ピックアップ召喚イベントには「エピソードピックアップ召喚チケット」が必要です。
リセットは毎日午前9時(韓国標準時)に行われます。次回のリセットまで選択内容は変更できませんので、慎重にお選びください。

■ メンテナンス補償

  • レッドガーネット600個
  • レッドガーネット 120 個(+延長メンテナンス補償)
  • ※メンテナンス報酬はアップデート後、順次配布いたします。
  • ※アップデート状況によりメンテナンス終了時間が変更となる場合がございます。
  • ※メンテナンス内容はアップデートにより追加・変更となる場合がございます。

『英雄伝説 ガガーブトリロジー』は、今後も快適なゲーム体験を提供できるよう努めてまいります。

ありがとう。


September 4 (Thursday) Maintenance Completion Notice

掲載日:2025.09.04

英語(翻訳の原文)

The Heroic Return of a Classic RPG
The thousand-year story will make your spirit reawaken!

Hello, this is The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy.
The scheduled maintenance and data duplication have been completed.

We thank all adventurers for their patience, and you can find the details below.

■ Duplication Details

As previously announced, the Global/Asia region service will end on September 25.
To allow adventurers to continue playing after the termination, we have duplicated player data to the Korean region.

Starting today, paid product purchases are no longer available in the Global/Asia region.
However, you can still play in the affected regions, as well as in the Korean region.
(Please note that any progress made in the affected regions will not carry over to the Korean region server.)
You may select your region when logging into the game.

Please note that after the service ends, all English support, including notices, events, and in-game text, will no longer be available except for the refund-related tickets or inquiries. Additionally, game updates will only be possible through a Korean market account.

Please be aware that once a refund is requested, your account will be permanently suspended.

For further details regarding the service termination and refund process, refer to the link →The End of Service Announcement

■ Maintenance Details

Improvements and Bug Fixes

1) Character/Skill

The 'Clear Guild Station Quests' and 'Find Treasure chests ' in the [New users Relay Mission] have now also counted the progress you had already completed.

2) System

The maximum gold capacity has been increased
Before: 2 billion → After: 4 billion

Events

1) 🌼1st Anniversary🌼Episode Pickup Summon Event

Period:
September 4 - September 25 maintenance (KST)
To celebrate 1st Anniversary, the Episode Pickup Summon Event is available.
Selectable Hero List
★3 Prophecy of the Moonlight Witch Heroes
Shirla, Filly, Goose, Lodi, Joanna, Stella, Morrison, Alfred, Magisa, Kazim, Shirla the Chieftain
★3 A Tear of Vermillion Heroes
Eimelle, Madram, Michel, Gawaine, Belias, Rutice, Borgeid, Lucias, Elenoa, Shannon, Muse, Dominique, Archmage Rael, Guide Rutice, Douglas the Successor
★3 A Cagesong of the Ocean
Aria, Rachel, Altos, Aida, Palman, Duorl, Stigma, Spring Breeze Una, First Mate Rouca, Aria of the Dawn
Episode Pickup Summon is a summon system where you can increase the summon rate of a selected hero once per day.
Episode Pickup Guaranteed Summon Points are shared with Pickup Summon Points.
Once a rate-up hero is selected and you try summoning, the rate-up status remains active until the next reset
Note
Episode Pickup Summon Tickets are required for the Pickup Summon Event.
Reset occurs daily at 09:00 AM (KST). Choose carefully, as selections cannot be changed until the next reset!

■ Maintenance Compensation

  • 600 Red Garnets
  • 120 Red Garnets (+Extended Maintenance Compensation)
  • ※ Maintenance rewards will be distributed sequentially after the update.
  • ※ Maintenance completion time may change depending on the update situation.
  • ※ Maintenance content may be added or changed depending on the update.

The Legend of Heroes: Gagharv Trilogy will continue to strive to provide a smooth gaming experience.

Thank you.